25 mars 2012

Så här ser det ut...!

Så här ser det ut där jag håller till när jag gör mina stilleben och påskbilder. Det är i den övre salen och jag har satt ett litet bord alldeles intill fönstret. Jag använder mig av det naturliga ljuset när jag fotograferar. Svårigheten med det är att ljuset skiftar otroligt snabbt och det är totalt omöjligt att styra över vädrets makter.

Det är också svårt när spröjsen i fönstret ger skuggor...fönstren är vackra, tycker jag, men de är svåra när det gäller fotografering. Det är bara en stund per dag som ljuset ligger rätt och då gäller det att ljuset är bra också. Ofta är det en omöjlig kombination och då får jag finna mig i det och vänta med att fotografera.

Så här ser det ut. Grejer ligger överallt och det är allmänt stökigt. Men det struntar jag i.
De här höga fönstren med sina handblåsta bångliga glas ger en sån vacker lyster åt ljuset. Jag älskar det här ljuset! 

7 kommentarer:

Ruben sa...

Den översta bilden, tycker jag, är din vackraste påskbild hittills! Den är helt magisk!

Ha det gott - och glad påsk, så småningom!
/Ruben

lisashus sa...

Kul att du vill visa din fotoplats!
Så perfekt med det vackra sidoljuset där och det autentiska dagsljuset är ju det allra bästa!
Vilket härligt fönster och så skönt och praktiskt att kunna ha grejorna framme!
Lisa

X sa...

Jag är jätte nyfiken på att veta ännu mer hur det går till när du tar dina så vackra bilder! De känns magiska!

Och ser fram mot Koi-bilder när de vaknat ur sin dvala hos dig....=)

Ha en toppen fin söndag/Kram Lussan

Chokladvillan 1910 sa...

Vi har också gammalt glas överallt i våra fönster, det är underbart & levande ! Fantastisk första bild tycker jag !
Ha en härlig söndag !
Kram Anki

Judy at GoldCountryCottage sa...

I think your pictures are just beautiful. We also have the old glass in our Victorian Cottage windows. I love looking out through them except it always looks like it is raining in ours. Thanks for sharing. Happy Sunday..Judy

Anna Vattenkanna sa...

Så roligt att få kika in i din ateljé. Ett härligt rum ser det ut att vara.

Kram

Lisa Gordon sa...

Such beautiful compositions and wonderful light!

Related Posts with Thumbnails