19 mars 2012

Påsk i renässans eller kanske barock...?!

Kanske skulle det vara nåt, en påsk i renässansens och barockens tecken?
När jag fotade den här påskbilden använde jag mitt älskade skimrande gröna tyg. Jag får en känsla av svunna tider när jag ser det här tyget, som en tavla nästan. Att jag älskar färger har jag berättat innan och jag går igång på tyger också. Hur de faller, lystern och vecken som bildas. Tror att jag måste ha levt nån gång förr i tiden för det känns så bekant och jag tycker så mycket om den här stilen!
Här har jag låtit ljuset från fönstret locka fram skimret i tyget.
En lite annorlunda påskbild, kanske nån som tycker om den? 

6 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Väldigt snygg komposition!

Chokladvillan 1910 sa...

Urtjusigt ! Riktigt snyggt med tyget. ;)
Kram Anki

Ingela sa...

JAAAAAA! Underbar!

Randi sa...

Vacker komposition...gillar mixen...violett och grönt. Din kreativitet sinar visst aldrig...ser med spänning fram emot nästa "show"!
Kram/Randi

Isas Trädgård sa...

Tycker om ... jag ÄLSKAR bilden !! Helläcker komposition ... du är verkligen stilsäker och har öga för att skapa vackra bilder med en känsla av barocken !!
Det är så kul att följa olika stilar på lika bloggar ... alla väldigt olika men lika vackra !
Ha det så gott !
kram/Isa

Cassiopeia på Hven sa...

Renässans Påsk eller Påsk i renässansen tycker jag.

Renässans betyder ju egentligen pånyttfödelse - så renässans och Påsken som avslutas med återuppståndelse passar bra. Och äggen på dina fina bild är också en symbol för det pånyttfödelse.

Related Posts with Thumbnails