13 mars 2012

Den ursprungliga kraften!

Det blåser idag så att jag blir alldeles snurrig. Jag gillar inte så här hård blåst! Strömmen har kommit och gått hela tiden, både idag och igår. Av och på av och på av av av och på lite grand och så av av av och på lite grand och så av.... nu är den på, igen. Det har börjat lugna sig med blåsten. Jag tycker att man borde ha ett mycket LÄGRE elpris när det är så här opålitligt!!! Kanske ska jag göra ett eget litet kärnkraftverk nere vid sjön??! JA visst! Ett litet ett som räcker lääääänge och är tyst och så litet att ingen vet att det finns. Ska skicka in en förfrågan till Bräcke kommun och se vad de säger..och när jag ändå är igång så kanske jag ska börja att låta bryta URAN på min mark. Yes! Det blir mååånga arbetstillfällen till glesbygden!! Jag kan även ordna boende åt dem som bryter uranet så får jag in lite pengar även därifrån. Kanske kan jag även skrapa fram tio spänn i Bygdepeng (som det så populärt heter bland exploatörerna) så att det räcker till en flarra hembrännt till bygdefesterna så att folket blir nöjda och glada...!!!
Fram för den egna fria företagsamheten!
Kör andra sitt race på bekostnad av andras väl och ve så borde även jag kunna få göra sammaledes....
Och jovisst...bilden ÄR gjord i kameran...jag har inte suttit och lekt i nåt bildbehandlingsprogram.


13 kommentarer:

Ingela sa...

Som en tavla!!

Mys och hemtrevnad sa...

När du fått ditt kraftverk att funka kan du väl vara vänlig att skicka ritningarna till mig med...är så trött på höga elräkningar.....och bensinräkningar med... och alla räkningar för den delen...kramis semlan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Annars kanske ett litet vindkraftverk, det verkar ju blåsa en del hos dig=) Det skulle vara kalas att vara självförsörjande när det gäller el och värme, stora kostnader nu för tiden, men det är klart...sprit fryser ju inte;-)

Ha det gott!
Kram,
Regina

Ps. Bilden är läcker, mystisk dimma...

Torprosen sa...

Vilken fin"tavla" du fick till..ja ström som kommer och går är inget vidare, det har vi haft allt för mycket av här under åren.Ha det gott där uppe i norr, här nere på västkusten har vi haft en strålande fin vårdag..

Helena sa...

Mystisk bild...ofta en sån känsla i dina bilder som jag gillar när man får nått att fundera på.
Jag undrar över en sak?
Du skriver ofta gjord i kameran.
Vad menar du då?
Vore intressant om du har lust att förklara det i ett inlägg.Kanske nån mer än jag som undrar o är vetgirig :-)
KRAM från mig!

Randi sa...

Du må tro jag har skrattat...helt underbara story...håller fullständigt med dig...jag kan bidra med lite Bygdepeng om det skulle hjälpa...Kör ditt race där uppe!!! Jag hejar på här nere!!!

Bilden är helt underbar ... vacker och dramatisk ... hoppas det lugnar ner sig hos dig. Annars får du ta en tur ner hit, så ska jag ta dig med till min strand... (se bloggen)
Stor varm kram/Randi

Randi sa...

Du må tro jag har skrattat...helt underbara story...håller fullständigt med dig...jag kan bidra med lite Bygdepeng om det skulle hjälpa...Kör ditt race där uppe!!! Jag hejar på här nere!!!

Bilden är helt underbar ... vacker och dramatisk ... hoppas det lugnar ner sig hos dig. Annars får du ta en tur ner hit, så ska jag ta dig med till min strand... (se bloggen)
Stor varm kram/Randi

Lotta 8`) sa...

Underbar bild, som en akvarellmålning! Hur fick du till den? Gillar när du berättar hur du gör, som med ekorren - som också är underbar! Gillar att få tips och nya synsätt vad gäller fotografering. Ha det bäst :)

Janicke sa...

Åh så läckert, snacka om att måla med kameran!

lisashus sa...

Oj, har ni såå blåsigt idag!!! Idag har det också blåst, men vi har fått behålla elen, tack och lov - och så dyr som den är, som sagt! Ni borde ju få den billigare då när den är av och på hela tiden, men de där elbolagen verkar ju vara kungar, oemotsagda! Morrrr!!!

Bilden ser ut som en akvarell - vått i vått! Så läcker!
Lisa

Johanna Stålros sa...

Magisk!!! Kram

Viola_T sa...

Jag anar att det är vindkraftsexploatörer du vill åt. Det är nog bara vi utsatta som förstår hur det egna landskapet förstörs. På avstånd och i närmiljö med vägar och sprängningar för gravitationsfundament.
Money talks!

Leovi sa...

Wonderful composition, I love.

Related Posts with Thumbnails