31 mars 2012

Skor...

Ibland dyker det upp lite märkliga saker på den här bloggen. Idag kanske det är en sådan dag. Inga trädgårdsfoton, natur eller inredningsfoton, och inte heller påskfoton. Jag visar ett par skor idag!
Det är de här skorna som har grävt hela min trädgård!! Ja, alltså jag har haft mina egna fötter i dem när jag gjort jobbet. De är köpta 1992 (!) alltså är de hela 20 år gamla!!! Jag som ofta spar på saker hade lagt undan dem efter flitigt användande för åratal sedan men när jag kom hit till gården så ropade de på mig. Jag packade upp dem och har haft dem på mina fötter från första dagen jag började med trädgården då år 2005. Jag har ingen aning om hur många spadtag och hur många kilo jordmassor de har grävt upp. Jag har stått och hoppat på spaden ibland och skorna har verkligen fått kämpa...för att inte säga mina fötter. Men, det kändes liksom som om det var en del av grejen med att göra den här trädgården; jag skulle gräva själv för hand med spaden och ha de här skorna.  

Den här sommaren kan de inte längre vara med. De är alldeles för trasiga, håller knappt ihop längre, (men jag tänker inte kasta dem.) Vad jag ska ha för skor i trädgården den här sommaren har jag ingen aning om.Jag har även använt dem som badskor där det varit vassa stenar på sjöbotten. Alldeles perfekt med såna här skor, man kan gå vart som helst i vattnet. Och då har de ju också blivit tvättade från all jord.
Och vad vill jag säga med det här då? Vet inte. Kanske att man inte behöver så avancerad utrustning för att åstadkomma saker och ting. Lite jävlaranamma, fantasi och envishet är bra mycket bättre än att ha flärdfulla GardenGirl-grejer och de senaste moderiktiga spadarna.  

9 kommentarer:

ulla laiho sa...

Gamla skor har verkligen karaktär.

Äventyret framtiden sa...

Ordentligt ingådda, skulle vi säga på Åland:). Du har så rätt, det är inte årsmodellen, trendsaken eller så vidare som är avgörande

Rose Garden Malevik sa...

OJ,,,,,vad du e duktig på att fotografera..........helt otroligt :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Janicke sa...

Åh så jag håller med dig!
Jag ser det i mitt koloniområde - de "lurvigaste" icke-trendnissarna är de som åstadkommer mest.
Och, som vanligt, suveränt foto!
Förstår fuller väl att du inte kastar skorna. Jag har några gånger lagt kära, uttjänta kläder i komposten i stället för att slänga dem. Känns bra.

Annica sa...

Underbart! :)

Laila sa...

Väldigt Vackra Skor! Du får rama in dem! Med din känsla för estetik kommer det att bli hur fint som helst!
Ha det gott!/Laila

Susie på Stjärnarve... sa...

Du har verkligen helt rätt, det är vårt "jävlaranamma" som gör att det blir bra jobbat i trädgården. Inte tjusiga kläder och skor inte!
Fast jag måste nog satsa på några nya skodon i år, jag har fått en sträckning i ena hälsenan på grund av felaktiga dojor. Så nu måste jag kasta mina gamla trasiga.....inte kul!
TREVLIG HELG
Susie

Anonym sa...

Så sant så sant!!! Här behövs inte Garden girl:)
Marita i Björkhagen

Ingela sa...

Dom har verkligen gjort sitt.
Tröttnar du på att använda dom i vattnet så kan du ju alltid plantera blommor i dem.
Det är ju den senaste trenden att plantera i allt möjligt såsom skor, väskor m.m
Inget slit och släng här inte!!!

Related Posts with Thumbnails