11 mars 2012

Genom mitt fönster - en korre!

Satt vid datorn och tittade ut och fick syn på en korre, en ekorre, som satt och smaskade solrosfrön på fågelbordet. En liten söt korre! :) Den satt där ett tag så jag beslöt mig för att smyga och hämta kameran. De bångliga hanblåsta gamla fönsterglasen gjorde att bilderna fick ett mervärde, enligt mig. De blev något mer än bara en bild på en ekorre på ett fågelbord.  

Jag tycker ju bättre om de här bilderna än den tredje bilden längst ner. Men jag vet att många vill se skarpa och vanliga bilder "så att man ser vad det är för något..."  

...så jag visar den här bilden också. En ekorre!
Jag smög och öppnade verandadörren men det hörde ekorren och pilade upp i äppelträdet. Där satt den och klappade med framtassarna på stammen så det sa klatsch klatsch och jag kunde inte låta bli att skratta! Den var så härlig!!!! :) 

10 kommentarer:

samson sa...

jag tycker nog att alla bilderna är fina alla sitt egna vis
ha det så bra
maggan

Ingela sa...

Visst är det kul när djuren kommer in på husknuten!

Vill bara säga: du tar ljuvliga kort - bara så att du vet!!

Hanna sa...

Så fin.
Ha en fin söndagskväll och en bra början på den nya veckan!
Kram
Hanna

Zinnia sa...

Vad härligt att se en ekorre. jag har en väninna som har en ekorre som slår på hennes fönster när det saknas mat. Tänk vad djur liksom människor lär sig. Önskar dig en trevlig vecka! Zinnia

Annie sa...

Jag älskar ekorren! :-) Så söt!!

Förresten, jag har utmanat dig på en kanske lite löjlig utmaning. Jag förstår om du inte vill göra den, men det hade varit kul att veta!

Man ska skriva fem saker som bloggläsarna inte vet, gärna knasiga. :-) Det hade varit kul om du faktsikt gjorde det! :-D

Judy at GoldCountryCottage sa...

The little squirrel looks scared to bits, or else he is have a bad hair day! I agree with you the old window panes make it look so special..Judy

lisashus sa...

Fint fångat - både oskarpt och skarpt!

Lisa

Mina Gouldsamadiner sa...

Hej
Har din trädgård varit med i Trädgårdstoppen än? Du säger väl till innan isåfall =))
Kicki.

Anonym sa...

Visst är det underbart när man har djuren in på knuten. Hade en ekorre för ett par år sedan som hängde ut från grenen och ner i fågelmataren för att plocka åt sig solrosfrön. Han verkade bli lite arg. För han såg alla frön genom glaset, men hade så svårt för att komma åt dem, så han började slita bort träkanten på fågelmataren.
Idag såg jag både en älg och en räv på min promenad. Det är lycka!
Marita i Björkhagen

Terje sa...

Vilka spännande och annorlunda bilder på ekorre. Särskilt de två första föll jag pladask för! :)

Related Posts with Thumbnails