21 mars 2012

Jag är med i Amelia Vår!

Jag är med i ett reportage i tidningen Amelia Vår! Det var riktigt spännande när jag öppnade tidningen och fick syn på mig själv i helsida, alldeles i början av tidningen i första reportaget. Så häftigt!! :) Och det allra roligaste är att det är mina egna foton, både på mig och trädgården! Är så glad idag!
De ville ha en bild på mig och så tänkte de skicka hit en fotograf (!) hmmm...och jag som inte gillar att vara med på bild. "Nej", sa jag, "skicka inte hit nån fotograf, jag tar själv min porträttbild." Och så blev det. Porträttet på mig själv har jag tagit i växthuset i mitten av januari, det var minus tolv grader kallt!! och jag försöker se ut som om det är härligt vårväder hihi. Ibland får man lida för konsten men oj så roligt att se resultatet i tidningen!!
Reportage av: Linda Newnham, Foto: Wictoria Boije  

Amelia Vår kom ut igår, 20 mars. 

22 kommentarer:

Zinnia sa...

Grattis vad kul att du är i tidningen. Härlig trädgårdshörna du skapat. Kul ide att använda koppar som ytterkruka. Jag önskar dig en härlig onsdag! Zinnia

sbobet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lyckans Smed sa...

Grattis, va kul!
/*

Auksė sa...

Wonderful self-portrait ! In the picture is the mood if it was twelve plus above Zero degrees not minus :). To suffer was worth it ! Congratulations !

Aukse

lisashus sa...

Grattis till reportaget! Det roligasteär ju att du fick med dina egna bilder! Ja, VEM skulle fota hemma hos dej och inte du själv!!!

Jättefin och trovärdig bild från växthuset, trots kylan - det kan man verkligen inte tro!!

Lisa

Gela sa...

Men kära du nu måste jag ju köpa den tidningen också!!! Grattis vad roligt med egna bilder och allt.
Önskar dig en helt toppen dag/Gela

Isas Trädgård sa...

Grattis Boije !!

Säger som Gela nu måste jag ju köpa den tidningen också för det reportaget vill man ju läsa ... är så nyfiken på din vackra trädgård och växthus !!
Ser ju det ibland skymta förbi i Trädgårdstoppen och går och väntar på när de skall dyka upp hemma hos dig !! Verkligen något att se fram emot !

Ha det så gott och lycka till med allt !
Kram/Isa

Märit i Mariehem sa...

Kul! Grattis!
Det reportaget vill jag också läsa!

Rut och Signe sa...

Härlig bild med trovärdig vårkänsla! Grattis till repotaget, ska läsa det när det dyker upp.

Ha det gott, Marie

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Smukt billede.
Tak for kigget.
Ha` en god dag.

färgtrappan sa...

Så roligt, Grattis! :D

/Maja

Janicke sa...

Grattis, så roligt!
Och härligt vårbild i kylan.

samson sa...

fin bild
vad kul att vara med i tidningen GRATTIS
ha det så bra
maggan

Luna Ek sa...

Tjusigt! Bilden ger en bra känsla. Lyckliga du som fick styra lite i reportaget.

Luna

Anonym sa...

Du gjorde rätt i att ta fotot själv! Fint! Jag gillade också din påskrenässansbild mycket.
Märta

Judy at GoldCountryCottage sa...

How pretty your little spot in greenhouse is and your plants and flowers are beautiful as well as yourself. Congratulations on your article..Judy

Anonym sa...

Så fin och fint:)
Skorpan

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen självklart! Vem ska vara med där om inte du!!! Jag brukar alltid köpa den tidningen men nu blir det ju extra kul, ser fram emot att öppna den, fina bilder från dig, som alltid!! Mari.

Unknown sa...

Själv är bäste dräng, heter det inte så?
Ska bli spännande att läsa i tidningen,
själv vågar jag inte och tackar frenetiskt nej, till alla som vill komma hit. Men tur att några vågor så man får något intressant att läsa.

Ha det bra!
Camilla

Anonym sa...

Vad kul med ett reportage i Ameila! det numret måste jag ta och köpa.

Bilden på dig ser ju mycket inbjudande ut.

/Helena

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Grattis till reportaget! Så vackert och vårligt du fick till det i växthuset :-)

/Annika

Rapport till Vänfors sa...

Oj, då måste jag kolla,tycker du tar så underbara bilder.
Kram Annika

Related Posts with Thumbnails