06 mars 2012

Solen letar sig in...

Solen letar sig in i salen. De här pinalerna har stått där de står i flera år. Jag håller inte på att möblera om och plocka med inredningen. Det blir liksom att sakerna finner sin plats och sedan vill de vara där. Jag köper inte heller nytt och placerar ut hela tiden. Visst, jag gillar också inredning, men jag vill inte heller sälja mina saker och skulle man bara fylla på hela tiden så skulle det snart verkligen se ut som en loppmarknad. På så sätt spar man ju pengar också, inte hålla på att köpa grejer hela tiden.
Två av sakerna brukar flytta ut i trädgården på sommaren. De två duvorna. Den ena duvan är en sån där som brukar sitta ovanpå gravstenar...jag tycker att de är så fina. Så jag gick in på en begravningsbyrå för flera år sedan och köpte en! Fick faktiskt en försiktigt trevande fråga av begravningsbyrånissan vad jag skulle ha den till. Varför vänta tills man är död för att få ha en vit duva? Kanske får man inte någon då heller...
På sommaren sitter den på en sten vid dammen. Och här kommer det lilla lustiga: när jag haft mina trädgårdsvisningar har det aldrig varit någon som frågat mig om den där duvan... kanske tror de att det är en riktig grav (!) och håller på etiketten att inte vara frågvis i sorgestunden. Jag har märkt att många har tittat på den och säkert funderat men inte vågat fråga.

Och så kan jag berätta att det var verkligen två glimtar här från trädgården coh två glimtar på huset som dök upp på TV 8 i söndags!! :) Min trädgård kommer att vara med i Trädgårdstoppen i april.
Ska bli spännande och lite lätt ångestfyllt att se det...!

7 kommentarer:

Zinnia sa...

Vad smart du gick och köpte dig en duva. Kanske jag skall göra det samma för de är fina. Kul att du är med i trädgårdstoppen. Jag gillar det programmet han är så lättsam i sina kommentarer. Jag har ochså mycket saker och gillar inredning. Men jag varierar med de saker jag har och gör nya konstellationer. jag möblerar ofta om trots att jag har en liten bostad. Ha en skön dag! Zinnia

lisashus sa...

Kul historia med duvan! Och varför inte, som sagt...!

Vilken vacker interiörbild du visar! Jag är nog lite som du - grejorna hittar sin plats och då blir de oftast kvar där.

Kul att ni är med i trädgårdstoppen, så spännande! Då ska jag in och titta på TV8 play, eftersom jag inte har den kanalen!

Lisa

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken vacker bild ! Min bror ska vara med i trädgårdstoppen på söndag. Så nu gäller det att följa programmet, va kul en till att följa !
Kram Anki

Lyckans Smed sa...

Vad kul med Trädgårdstoppen; det ska verkligen bli spännande att se!

Maria Andersson i juryn kommer från Brunflo och hette Eriksson som flicka, så kanske har din trädgård en chans mot alla de prunkande sydligare trädgårdarna? I vilket fall så är det ju fantastiskt kul bara att vara med, eller hur?

Lycka till!
/*

Rut och Signe sa...

Vad roligt att du ska vara med i TV8 trädgårdsprogram. Jag kommer att hålla mig framme för att kika men påminn oss gärna då det närmar sig.

Kram Marie

Mys och hemtrevnad sa...

åh vad roligt...nu måste jag kolla om jag har den kanalen...är ingen tv-människa, men det skulle jag gärna vilja titta på...kramis semlan

Anonym sa...

Inte bara jag som inte flyttar runt mina saker då :) Mina har också sina speciella platser. Oftast. Jag tycker om mina gamla saker och möbler som jag fått ärva. De betyder så mycket. De har en historia som jag känner till.
Marita i Björkhagen

Related Posts with Thumbnails