07 mars 2012

Jag älskar färger - och att fotografera!

Jag älskar färger, har jag kommit på. Men det har jag nog alltid vetat om. När färgerna börjar leva sitt eget liv och uppnå ett samspel som plockar fram kulörernas inneboende lyster. Samspelet får färgerna att börja dansa tillsammans.
Två bilder, direkt ur kameran, inte den minsta lilla redigering.  

Statyn står tillsynes opåverkad av det glödande färgspelet i bakgrunden. Men när jag går därifrån skulle det inte förvåna mig ifall hon svepte iväg i en yster färgdans! 

12 kommentarer:

ullis sa...

wohoo, vilka bilder och färger!!!
Superduper snyggt! Visst är det härligt när naturen och trädgården bara 'bjuder på' fantastiska motiv och att lyckas fånga dem är ju toppenbra! Snyggt gjort! Kram Ullis

lisashus sa...

Vilka underbara kontraster det blir mellan de varma och kalla färgerna! Såååå vackert!

Ja, att du tycker om färger har jag allt förstått - och LJUS!:)

Såg glimtar av er trädgård i "Trädgårdstoppen"! Ser fram emot när ni ska vara med!
Lisa

Märit i Mariehem sa...

Som vanligt, så vackra fotografier!

Märit

Anonym sa...

Hej!

Jag skickade nyss iväg ett mail till dig angående av att jag är intresserad av att låna en bild med påsktema från din blogg. Hör gärna av dig till oss så fort du kan.

Mvh

Christine på Svenska Handelskammaren i Paris

STENLYCKA sa...

Åhh så vackra bilder! Ser ut som det brinner bland träden. Tror hon behöver värma sig!
Ha en fin kväll!
Kram Raina

Mys och hemtrevnad sa...

vackert!! kramis semlan

Johanna Stålros sa...

Helt underbart vackra!! Kram

Chokladvillan 1910 sa...

Helt underbara bilder !!!!
Kram Anki

Judy at GoldCountryCottage sa...

The most beautiful pictures. Thank you, Judy

Lottas Fotografi sa...

Du är suverän på att fånga färgerna och ljuset. Fortsätt med detta! ;) Gillas ;)
// Lotta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilka underbara bilder, vilken färgprakt, det ser nästan ut som hon står i lågor.

Kram Anna

G:a Affären sa...

Ja det märks - att du älskar att fotografera! Och jag älskar att betrakta dina foton!
/Cia

Related Posts with Thumbnails