31 oktober 2014

Finbesök!

Jag satt vid datorn i morse när jag fick höra räven skälla. Släckte lampan och tittade ut genom fönstret. Det lät som om räven var ganska långt bort så jag försökte kika in i mörkret. Det höll precis på att ljusna men mörkret rådde ännu över ljuset. Jag såg inte till räven...MEN ibland ser man faktiskt inte det som man har rakt framför ögonen. Räven satt uppe på trappstenen här i trädgården. Rakt framför mig!
Då blev det lite stressigt ett tag. Plockade fram kameran, knäppte på den, av med linsskyddet, ställa in ISO på det jag trodde krävdes, välja slutartid, ställa in största bländare och av med autofokusen.
Jag insåg snabbt att jag aldrig skulle hinna ut på verandan utan att skrämma bort räven så jag blev tvungen att fota genom fönstret, dubbla glasrutor med handblåst bångligt glas; så därför blev det ingen riktig skärpa.
En fin och spännande upplevelse.
Lilla labradorvalpen Allis låg i soffan nedanför fönstret och sov.
Det är bara att hoppas att räven rensar bort alla sorkar från trädgården.
Här sitter räven på stenen med svansen hängande över kanten och skäller. Jag trodde först att jag såg fel i mörkret. (Jag har ljusat upp bilderna)


Här har den vänt sig och tittar ner på grusgången.


Det känns nästan som en bild från en sagobok. The Fox In The Secret Garden.

8 kommentarer:

Ida Eriksson sa...

åh, din trädgård är grymt vacker! Och dina upplevelser fantatiska, vilken vacker sagoräv i myllan :)

Hanna sa...

Ha en fin helg
Kram
Hanna

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ja, det är inte lätt att vara förbered när de oväntade dyker upp :)

Gardens at Waters East sa...

Once in a while I get a red fox passing throughout the gardens here along the shores of Lake Michigan - always nice to see. Jack

Anonym sa...

Jag tycker nog snarare att bilderna genom det munblåsta fönsterglaset förhöjer sagobokskänslan - underbara bilder! /Hillevi

Ylva sa...

Underbar blogg! Älskar den verkligen!
Den kommer att ge mig massor av inspiration.
Länkar till dig omedelbart på min blogg, skulle var fantastiskt roligt om du ville länka till min!
Den heter "Mitt sekelskifteshus" och handlar om att ge dess själ tillbaka genom renovering och inredning. Detsamma gäller trädgården.
http://sekelskifteochinredning.wordpress.com

Lyckans Smed sa...

Finaste Mickel! Vi hade två nästan handtama rävungar vid stugan för några år sedan (http://lyckans-smed.blogspot.se/2012/05/vilt-husdjur-istallet-for-gerilla.html). Någon i närheten sköt dem för att han påstod att de hade skabb. Jag o mina systrar hade varit ca 1 m ifrån dem o kan intyga att de var jättefina i pälsen, men jägare "måste ju" skjuta... Tittar ni på bilderna ser ni att de bara var på väg att gå från vinter- till sommarpäls, men skabb, KNAPPAST!

yanmaneee sa...

goyard handbags
hermes online
coach outlet
jordans
nike shox for men
lebron shoes
balenciaga shoes
calvin klein outlet
zx flux
off white

Related Posts with Thumbnails