07 september 2009

Måndag morgon

Vilken underbar morgon. Helt magisk! Vaknade när solen gick upp och klev genast ur sängen och gick och tittade om det förhoppningsvis skulle vara någon dimma över sjön och bergen. Jag hade rätt i mina antaganden för när jag gick ut på balkongen var det som att kliva rätt ut i en förtrollad värld. Solen hade just brutit igenom och man kunde skönja bergen. Sjön låg blank med ett litet glitter som lekte med solen. Sådana tillfällen vet man inte riktigt i vilket århundrade man befinner sig, för att inte säga årtusende...



När jag satt vid dammkanten och åt frukost fick jag sällskap av en humla. Vi läste tidningen tillsammans. Humlan tyckte visst inte att det var så värst intressanta nyheter för den flög sin kos...

...för att äta frukost. Smaskens med pärleterneller!

Sedan var det dags för morgongymnastiken. Sträck uuut!

Efter det krävande töjandet och bändandet var det dags för mer frukost. Frukost som senare gick direkt över till lunch, det såg jag. :-)

Pärleterneller är riktigt smaskens, även för en blomfluga!

4 kommentarer:

Piondröm sa...

Oj vilka vackra bilder du visar...man blir helt lyrisk!!!!Så fint ni bor.
Ha en härlig vecka
Carina

Karin sa...

Hej,

vilken fin blogg du har och vilka bilder! Utsikten över sjön ser helt sagolik ut!
Karin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åhhhh, sicka fina bilder du bjuder på! Jag blir djupt imponerad...och naturen ser bara sååå pampig ut; härligt!
Ha det så bra, Lydia

Mina Gouldsamadiner sa...

Suck vilka bilder...jag bockar och niger...

Related Posts with Thumbnails