19 juli 2011

En underbar sommardag!

Idag kommer det att bli en helt underbar sommardag. Det känner jag alldeles tydligt. Redan tidigt i morse smög jag omkring i trädgården och njöt av solljuset som glittrade överallt efter det välbehövliga regnet. Och så måste jag erkänna en sak, för mig själv i alla fall: jag har ramlat dit på plastdjur i trädgården!!! Jag är inte så förtjust i såna dekorationer och trädgårdstomtar i plast får jag rysningar av men när jag såg den här söta hyfsat verklighetstrogna pigga lilla ekorren så kunde jag helt enkelt inte låta bli att rädda honom från affären och låta honom få bo här i trädgården. Han fann sin plats nästan direkt och sitter nu på den gamla stubben i bäcken.

Det här är ett projekt i trädgården som börjar ta form nu och uppföra sig ungefär som jag hade tänkt, som jag såg det. Det är rundeln inne i rosensnåret framför växthuset. Leken mellan ljuset och mörkret. Det behöver inte vara så avancerat. Samspelet mellan ljusdagrar och svärtan i skuggan som vandrar under dagen kan ge stora effekter. Här ska jag fortsätta med den dolda stigen som ska komma fram bakom trappstenen. Det finns saker att göra idag också. Trädgården är en "never ending story".

8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, trädgården är verkligen en "never-ending-story"...! Rundeln ser urläcker ut och att ha olika rum i trädgården är såååå vackert!
Ekorren ser ju ut att trivas där...!:)
Lisa

sylvia sa...

hei,
ååå du har det så vakkert, elsker din hage,
skulle gjerne tuslet rundt der å sett,
nydelig ekorn,
ha en vakker dag i din underbare hage,
klem fra sylvia

Johanna Stålros sa...

Vilken söt liten nyinflyttad kabrat du har där;) Kram Johanna

Anna Vattenkanna sa...

Meeen - jag dööör. Har precis läst ditt inlägg och dina funderingar kring ljus och mörker i trädgården. Precis det ämnet skrev jag om tidigare idag - utan vetskap om ditt. Visst är det väldigt faschinerande detta med ljusspel och skuggspel...Älskar din lek i det mörka rummet!

De där små plastdjuren - man måste ha in lite knasig humor i sin trädgård också...

Kram Anna Vattenkanna

Tina på Balkongen sa...

Jag tycker också att plastfigurer passar inte i trädgården. Men ibland finns det undantag, som den lilla gulliga ekorren. Den ser inte alls plast ut utan passar perfekt i naturliga miljön. Att ha djurfigurer i trädgården är förresten bra Feng Shui. Bra att du räddade den från affären.

Sophia Callmer sa...

Lustigt jobbar just med ljus-mörker bilder och läste just hos "Anna vattenkanna" om det samma.. är verkligen intressant.
Tur är att trädgården är en never ending story! kram Sophia

Anonym sa...

Har för första gången varit in på din blogg- Åh vilket fantastiskt hus och fantastisk trädgård du har fått till! Jag blir så inspirerad (och inte så lite avundsjuk)av att titta på dina vackra bilder. Hälsningar Eva

Godastunder-tokigaidéer sa...

JAg håller med om de små plats djuren men ditt passade sin plats. Fint dit tänk med ljuset och dete ser super fint ut.

Kram Anna

Related Posts with Thumbnails