14 januari 2012

Jag sysslar med Trollkonst!

Javisst! Nu har det gått så långt att jag måste ta till riktigt magiska krafter! Jag måste försöka locka fram de slumrande generna och göra det riktigt omöjliga!
Uhumm....kanske några tänker och tror sig veta att jag tillsist drabbats av mycket mer än tomtar på loftet..:)
Men det är faktiskt sant, jag måste bli häxa, magiker, och väcka till liv den gamla kraften.
Haha...jag har verkligen fått en fotografisk utmaning som heter duga!!!! Upphöjt till 1000 minst!
Nu, den här årstiden, januari i Jämtland, ska jag fotografera mig själv ute...och det ska liksom se ut som om det var på våren..! (och jag behöver kanske inte tillägga att jag nog är en av dem i Sverige som är den mest skygga för att fångas på bild..)
Mmmm....det är 1 meter djupsnö ute och fryskallt! Och detta ska jag få att bli till vår....och själv vara med på bilden, samtidigt som det är jag som fotograferar... ahhhh....
Fick det här uppdraget i går, låg helt sömnlös hela natten....och NU, tror jag faktiskt att jag har satt den, bilden!! Javisst!! Jag känner att den sitter...hoppas bara att den duger. ;)
(det har att göra med en bra tidning...annars så har jog nog inte lagt ner så mycket energi på den här bilden...och så tycker jag om utmaningar, när kreativititen ställs på sin spets!)
Bilden visar jag framöver.

Här är en bild på balkongdörren i den övre salen. Vi har ingen värme på däruppe.

En mycket billig, prisvärd, "kristallkrona" från stora möbelaffären i Sundsvall. Den fungerar, lampan alltså, men annars så har jag faktiskt inte så mycket till över för den där affären....

5 kommentarer:

samson sa...

vad roligt att du fått en fotoutmaning att bita i,fina isrosor på dina fönster på minner mej om min barndoms vintrar i det kalla huset som vi bodde i,ha det så gott,maggan

Rose Garden Malevik sa...

Kul med utamningar :)
Underbara isrosor......nästan som mina :)
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Johanna Stålros sa...

Fantastiska bilder! Kram Johanna

lisashus sa...

Jag bara VET att du kommer att lyckas! Utmaningar verka vara din grej så jag är inte ett dugg orolig! Det kommer att bli en sjudundrande bild - häxa eller inte...!!!!
Magiska bilder som vanligt!
Ha en fortsatt skön helg!
Lisa

Annie sa...

Du är så duktig!!

Related Posts with Thumbnails