05 januari 2012

Det finns ett hus...

Det finns ett hus som jag skulle kunna byta till. Ifall jag hade möjligheten att byta till det här huset mot mitt älskade hus som jag bor i nu, så skulle jag nog göra det. Faktiskt. Jag har haft ögonen på det här huset i flera decennier...och fascinerats av de där pelarasparna och tornet på taket. Här på bilden ser man huset från baksidan, den norra sidan. Den södra kanske jag visar framöver. Den är sååå underbar!! I söder ligger en sjö mellan huset och bergen man ser i bakgrunden i bilden.
Det här är faktiskt den allra bästa och genuinaste pärlan av hus i hela Jämtland...men det är inte många som riktigt förstår det. Och ägarna har haft förståndet att behålla det som det en gång var... bara det är värt en eloge!
Mmm... det känns faktiskt som om det där huset och gården ropar efter mig!!! :)
Som om vi är ämnade för varandra.
Det är min stil, utvändigt, för att inte tala om invändigt!!! Skulle inte göra någonting, bara låta det vara, med ett milt underhåll, allteftersom tidens tand gnagde!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig, har fantiserat om det själv, Ett av Jämtlands vackraste. Skulle passa bra som äldreboende där damer och herrar skulle sitta framför kakelugnarna på kvällarna med en likör som "sömnmedel" innan läggdags

Johanna Stålros sa...

Ja jag hör ända hit hur det ropar på dig;) Trevlig afton.

Norrfrids Eija sa...

Det är lätt att drabbas av kärlek när det gäller gamla välbevarade hus. Speciellt de med torn! Jag drömmer ofta om gamla hus som jag går vilse i, inga läskiga utan sådana drömmar som man inte vill vakna ur. Härkring finns också flera hus som jag gärna tar hand om, bara att höra av sig till mig...

Annika Christensen sa...

Även det huset hade passat dig bra.
Huset hade nog blivit väldigt glad för dig.
Ha det gott
Annika

lisashus sa...

Vilket underbart hus, jag förstår att du sneglar ditåt!
Lisa

Anonym sa...

Ja det är verkligen ett vackert hus.
Marita i Björkhagen

Susie på Stjärnarve... sa...

Det är förmodligen jättevackert - för dom som gillar den här stilen - och jag kan nog njuta av att titta på det. Men bo där, nej tack! Inget för mig, det är alldeles för gammeldags för mig!

Lottas Fotografi sa...

Ett så fint och spännande hus. Tänk vad mycket det betyder att det gamla är bevarat. Förstår din längtan.....
Kram Lotta

samson sa...

Huset ligger mycket fint bakom pelarasparna som är helt underbara,förstår att du är förälskad,ha det så gott,maggan

skogsnuvan sa...

Visst är det fint man jag tycker nog att ditt eget hus är lika fint faktiskt

Märit i Mariehem sa...

Åh, det huset har jag också beundrat många gånger, när jag passerat den byn. Det är fantastiskt!
Ni skulle säkert trivas med varandra - du och huset! ;-))
Fast av bilderna på ditt nuvarande hus att döma, så verkar det minst lika vackert! Hoppas att få tillfälle att se din trädgård vid midsommartid, när vi åker till Jämtland!

Märit i Mariehem sa...

Beundrar så mycket alla de vackra takmålningarna i ditt hus! Vet du när de gjordes och vem konstnären är?

Annie sa...

Det huset du har är också ett drömhus :-) I alla fall för mig som bor i en pyttelägenhet i stan.

Related Posts with Thumbnails