08 januari 2012

Varning - genom mitt fönster!

Varning varning!!! Här är två bilder som jag tycker om...! :)
Jag vet att det är många trädgårdsintresserade och inredningsintresserade som följer mig blogg och det är så härligt tycker jag, men nu vill jag varna Er; de här bilderna är way out of!
Men det är så här jag är, egentligen, i alla fall en stor del av mig. Det abstrakt/realistiska.
Jag har tidigare berättat att jag blivit lite blasé, kännt mig lite uttråkad med mitt fotograferande. Idag greppade jag kameran och gick runt i huset...och det var, återigen, fönstren som drog mig till sig. Till deras fantastiska magiska skimrande fantasyvärld. Jag förstod inte direkt vad som hände...det mesta kändes lite tråkigt när jag fotade...men, här är de, några av bilderna som jag fick in i kameran.
Fotona är tagna genom de gamla munblåsta fönsterglasen här i salen i huset.
Jag har sagt det förut, till vissa, och säger det igen. Jag fotograferar LJUSET.
Ljuset med skepnader i. Med mönster och strukturer. Det är då jag är lycklig!
(men jag fotar ju mycket annat, interiör, trädgård, porträtt...men lycka är dessa konstverk.)
((och till er som inte gillar dessa bilder...det går ju att stänga bloggen..))
Ingen lek i photoshop, jag fotar direkt!

Tänk att kunna fotografera som jag målar...och inte behöver jag vänta på att färgen ska torka heller!

Det här är fotografier som jag gärna skulle vilja se riktigt stooora!

11 kommentarer:

färgtrappan sa...

Det där "spöket" på bild två såg ju lite läskig ut förstås...;) Härliga bilder!

God fortsättning önskar Maja!

lisashus sa...

Jag älskar verkligen dina bilder och det är ju ljuset som är hela grejen - alltid när man fotar! Det har jag i alla fall lärt mej själv och det är samma sak när jag målar - ljuset, ljuset då också!
Visst är det härligt med munblåsta fönsterrutor, allting utanför får ju liv...!!
Lisa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu har du varit framme med penseln igen=) Jag får känslan av akvarellmålning där man målar mycket vått i vått, men ljuset...det kan bara fångas på detta sätt genom kameralinsen...

Kramar,
Regina

Kristina Bonander sa...

Förstår att du fascineras av de gamla glasen. Måste få citera en bit ur renoveringsbibeln "Så renoveras Torp och Gårdar":'Upplevs inte det ögonblick då innanfönster sätts in eller tas ut som märkliga aukustiska förnimmelser i själva rummet? Den ohöljda närhet med vilken naturen tycks stråla in och ljuda i rummet på våren när bågarna tas ut eller den säregna känslan av tillfredsställande avskildhet från en allt tystare och kallare omgivning som insättningen på hösten ger.'
Gamla fönster ger en alldeles speciell känsla som du fångar så fint i ditt foto.
Kristina

Johanna Stålros sa...

Läckra;) Kram Johanna

Rapport till Vänfors sa...

Ser ut som galaxer eller vatten...fantastiskt vackert:
Kram Annika

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag säger bara wow...det ser nästan ut som det brinner....

Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhhhhhhhhh guuu så vackra, ja säger som du att att se dom stora tror jag skulle vara magiskt, ljuvliga foton!
varmkram lotten

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Fantastiskt vackra bilder! :-)

/Annika

skogsnuvan sa...

Så underbart och magiskt och fantastiskt. Jag bara tittar och tittar och ser mer och mer

samson sa...

Så läckert,Ha det så bra,maggan

Related Posts with Thumbnails