22 januari 2012

Surrealistiskt stuprör...

Isdropparna klänger fast vid stupröret. Och jag ligger i djupsnön och försöker hindra snön från att komma i kontakt med linsen på objektivet. De här bilderna tog jag strax efter "helikopterattacken". (som jag skrev om i förra inlägget.)
Får en lätt surrealistisk känsla när jag ser den här bilden. Inte heller kan man så där på direkten avgöra om det är målat eller fotograferat. Det är så som jag vill ha det, ofta i alla fall. Fast det beror förstås på vad man har för avsikter med bilden.

När man ligger så här platt i snön bredvid huset så kan till och med ett stuprör bli spännande! Det är bakgrunden som gör hela bilden. 
Sedan ska man inte heller bry sig om vad grannarna kan tänkas tycka, säga, skvallra etc, gjorde man det skulle man inte kunna göra en sådan här bild, när det kräver sådan konstig kroppsställning...mitt på blanka dan dessutom!
Har låtit andra människor hindra mig tillräckligt länge i livet. Jantelagen är fast rotad och många gör ofta allt för att den ska få fortsätta att frodas. 

11 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vackra bilder på stupröret - men jag läste det förra inlägget och blev riktigt imponerad! Det var som rena thrillern!! Har du fått reda på vad dom gjorde över din gård!?

Lottas Fotografi sa...

Låt grannarna undra och titta, det gör jag! Fortsätt med dina konstiga kroppsställningar mitt på ljusa dagen, bilderna uppskattas mycket!
Kram Lotta

samson sa...

Du ser då det vackra i det lilla enkla,fina bilder
ha det så gott
maggan

Fröer på webben sa...

Superfina bilder!

Peters Bildmagi sa...

Vilka underbara bilder du visar upp här på din blogg. Så himla inspirerande.
Tack!

lisashus sa...

Så spännande med annorlunda vinklar där föremålen får nytt liv! Vacker bild!
Lisa

Ingela sa...

Att strunta i grannarna gör du fullkomligt rätt i. För att få till sådana fantastiska bilder kan det krävas lite uppoffringar. Man ska göra det man själv blir nöjd och glad av.
Känner mig själv dum ibland när jag flänger runt med kameran i högsta hugg i trädgården, med grannens köksfönster mitt emot.
Men strunt samma, dina bilder är är väldigt vackra!

Anonym sa...

Jätte fina bilder. Du gör helt rätt i att strunta i grannarna:) Gjorde samma sak i somras då jag låg på rygg och fotograferade blommorna underifrån:)
Marita i Björkhagen

Elisa Day sa...

Underbara bilder! Jag är ju isfantast :) Vet du jag har i veckor spanat in ett stuprör med is, för isen ser ut som en upp och nervänd kungakrona. Men där finns inget ljus så jag har inte försökte fotografera den. Helt rätt att du struntar i grannarna. Känner igen det där att man kan hamna i dom mest underliga positioner när man ska försöka fotografera något spännande.

Victoria - Foto sa...

Jättefina bilder!

Arja sa...

Hej!
Fortsätt att fota, dina bilder är helt underbara :O)
och texten till helikopter inlägget var bara så roligt, behövs nu när jag åkt på en dunderförkylning att skratta hihi.
Och kul att du äntligen fotat dig själv också... nyfiken på självaste bloggerskan har jag ju vart.
Ha det gött kramelikram Arja

Related Posts with Thumbnails