20 januari 2012

De är ute efter mig!!

Jag satt inne vid datorn och så lyfte jag blicken och råkade genom fönstret se att mina gamla övergivna luktärtor hade isdroppar på sig. Det hade tydligen varit tö för någon dag sedan och nu såg de riktigt intressanta ut!
Jag greppade kameran och gick längs gaveln i djupsnön in till den södra sidan, där trädgården är. Pulsade fram längs husväggen och tryckte upp mig i hörnet där verandan börjar, för att få stöd mot väggen när jag fotograferade. Jag stod riktigt bra där inne i hörnet och jag behövde ju inte tänka på att det kanske såg egendomligt ut....hopkrupen som ett ljusskyggt troll...
Just när jag verkligen kommit igång med att ta några bilder och jagade efter bästa ljus i kameran...då hörde jag något...
Bruuum bruuum flapp flapp flaaappp flappflappflapp FLAPP FLAAAPPPP
Och så dök den upp! En helikopter! Som från ingenstans... Flög målmedvetet mot vår gård, in på låg höjd rakt över hästen!! och in mot huset och rakt över huset...och där mot väggen står jag och trycker med kameran i handen!
Jag tog bilder, naturligtvis, de såg mig inte, och det satt fyra personer och störtglodde!!!!!

Och så flappade den iväg, tog en sväng ut över lägdan och kom tillbaka på lika låg höjd, över hästen och över huset och över mig som stod där som värdens papparazzi och fotade dem som var så intresserade av min gård!! Och varför var de så intresserade?? Vad var de ute efter? Det var bara här de flög så där.  

En TREDJE GÅNG flappade de över huset och det var först som de såg mig, jag som stod där tryckt mot husväggen och fotograferade dem! Här på bilden har de just upptäckt mig och den ena av dem pekar rakt på mig:
"Titta, faaan kolla, det står ju nån jävel där och fotograferar!!"
"Va faan??! Ja de gör de ju!!"
"Kör härifrån fort som faan!! Hon står ju och lurar där vid husväggen! Hon visste att vi skulle komma!!! Hur faan kunde hon veta det??"
"Nu är vi upptäckta! Det här var inte bra!!"
"Faaan å så har hon bilder på oss också...."

12 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Tagna på bar gärning. Bravo papparazzan!:)

Fin luktärtsbild. Vårlig och vintrig samtidigt med en sommaraning.

Karin

Anna Vattenkanna sa...

Vad var de för några tomtar??? I helikopter???

Kram

samson sa...

Man blir ju lite fundersam över vad de gjorde där
fin bild ppå luktärten
ha det så gott
maggan

Norregård sa...

Jisses, du är kändis:) Dom måste bara kolla in ditt paradis!!!

Kul att du fick dom på bild:)
Trevlig fredag!

Kram från Norregård

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag tror dom har blivit tipsade om din vackra trädgård så då beslutade rikemans folket att ta sig en titt.

Ha en härlig helg
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

hehe..........ja det där var ju ett äventyr :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F


det är roligt att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Marita sa...

Hahaha! Som värsta deckaren!! fniss! Men vad sjutton ville de egentligen?? Varför flög de så lågt över din gård?? Mysko!
kram, Marita

Wiveka Vomander af Schi´ten sa...

Det måste väl vara en skön känsla att få dessa personer på bild! Nu vet de att de är "upptäckta". Vilken papparazzi du blev bara"så där"! Grattis till scopet!

Marie Lithén sa...

så härlig berättelse, snacka om kändis:)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Fniss, så roligt du beskriver deras tänkta dialog! Så skumt att flyga över huset sådär... Och så kul att du råkade stå där med kameran - rätt åt dem :-)

Ha det gott!
Annika

Torprosen sa...

Underbart, vad snopna de måste ha blivit!!Ha en go söndag önskar torprosen

skogsnuvan sa...

Så fin och ovanlig gård som du har så är jag inte ett dugg förvånad att dom ville se den.
Jag sa just i min blogg att det är bara vitt vitt vitt och att jag är så less på vinterbilder men du hittar då verkligen fantastiska bilder fast det är vinter. Där är skillnaden på en amatör och en riktig fotograf som du som upptäcker detaljerna och inte bara ser den förbaskade snön.

Related Posts with Thumbnails