01 oktober 2012

Vindlande vägar...

Har varit på "hemligt uppdrag" till fjällvärlden. Jag hade tittat på kartan på Eniro.se och tittat i en gammal vägatlas och skrivit ner orter att hålla koll på så att vi skulle hitta rätt vägar. Mannen hade en GPS som han fått av en bekant, men den har den egenheten att den slutar att fungera när den blir varm...och det kan ju bli riktigt spännande!
"Hallå universum, det är så vackert här där vi är, så underbart och härligt, men vart är vi?? Hallå satelliten, ser du oss eller finns vi inte längre?! (det är ju en satellit uppe i himlen nånstans som skickar signaler till GPS-grunkan ) Earth calling, earth calling!"
Jag är inte så förtjust i sådana där moderna grunkor så jag hade kartan och med gemensamma krafter så hittade vi till sist rätt väg. Vi körde och kom längre och längre in i fjällvärlden. Så otroligt vackert! Vi stannade och vandrade runt i markerna. Mina labradorer var så glada över den annorlunda terrängen. Sedan fortsatte vi vår färd. Allt stämde med kartan, orterna som vi skulle passera enligt kartan passerade vi och allt var frid och fröjd. Och efter många timmar kom vi fram till den större orten vi skulle till men... Vad hade hänt??? Jo vi kom från fel håll, alltså från HELT fel håll! Trots att allt stämt enligt kartor! Ingen av oss förstår hur det var möjligt.
Men det var ju fullmåne också...
Bilden visar vemdalsskalet som vi passerade i början av vår märkliga resa.
Det "hemliga uppdraget" berättar jag mer om framöver. :) 

2 kommentarer:

Märit i Mariehem sa...

Åh, vilken vacker naturbild - trots att den är så påverkad av människan! Älskar faktiskt fjällen mest om hösten, nu sedan jag inte längre åker utför.

Lottas Fotografi sa...

Åh vilken vacker höstbild! Nu fick du mig att längta till skidsäsongen! :)) Näst efter kameran är slalomskidorna min bästaste leksak ;) Ja, jag vet jag är lite knäpp. Enda gången jag kan tänka mig stå ut med att köa en kort liten stund är när jag ska upp i skidliften! Annars avskyr jag att trängas bland folk.
Är lite nyfiken på ditt hemliga uppdrag! Försöker ge mig till tåls.....
Kram Lotta

Related Posts with Thumbnails