03 juli 2012

Tulpanfinal...

Tulpanerna sjunger på sista versen här i trädgården. Det är konstigt hur man tar saker för givna och tror att de ska bestå. Så är det med tulpanerna, jag vet att de inte kommer att finnas hela sommaren men ändå så blir jag överraskad när de börjar fälla sina blad. 
Hej då tulpanerna, hoppas ni kommer upp nästa år. 
Jag köpte vita liljetulpaner i höstas och planterade dem här vid fågelbadet. Tänkte att de skulle göra sig bra där i dunklet och såg bilderna jag skulle göra i fantasin. Men...de var inte vita när de kom upp, de var skrikgula! Så kan det gå. 

3 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Men oj, trodde inte tulpaner blommade så här länge? Inte ens de sena sorterna, alltså. Fina bilder hann du få också :-)

Unknown sa...

Det var en överraskning, verkligen.
Underbar fin tulpan, och fina bilder!
Fru Sten

G:a Affären sa...

Skrikgula tulpaner är inget jag heller tycker om, de där tar den uppmärksamhet de förtjänar, vackert!
Cia

Related Posts with Thumbnails