13 april 2012

Fängslande...

Ett galler kan vara rätt så fängslande när man betraktar det genom flera av objektivets slipade linser. Ett enkelt nätgaller och motljus. Grannen, som såg mig nästan gå ner i spagat här ute för att fota ett galler, höll på att ramla genom fönsterrutan, antagligen. Skulle använt telet för att fånga utandningsimman på rutan...men jag är snäll :)
1/2000 sek, bländare 2.8, 180mm, ISO 100, manuell inställning.
(spännande hur skärpan lägger sig..)

1/1000 sek, bländare 2.8, 200mm, ISO 100, manuell inställning. 

1/1000 sek, bländare 2.8, 200mm, ISO 100, manuell inställning. 

6 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Läckra bilder! och de inspirerar till att "leka" med kameran.
Fniss.... ja, grannar som tittar och undrar vad man håller på med, det har vi nog alla :) Ibland smyger jag med kameran..... fast mestadels så tänker jag att de får väl undra då, och placera mig på listan över "konstiga figurer".
Önskar dig en bra helg :)

lisashus sa...

Ja, så häftiga bilder!
Det gäller att upptäcka motiven i det kanske mest ovanliga - precis som du gör!

Åh, din häst är såååå fin i förra inlägget! Så fina bilder!
Lisa

MrsUniversum sa...

Jag gillar Gunnebostängsel! Till rätt sorts byggnad. Och självfallet genom din kameralins.

Nillas Trädgård sa...

Jag skulle nog inte ha tålamodet att fotografera så själv, men jag tycker att det är så fint att se andras fantasifulla och fantastiska bilder!
Ha en fin helg!

Lottas Fotografi sa...

Häftigt! Gav inspiration till lek!
Grannarna får tycka vad de vill!
Trevlig helg!
Kram Lotta

Ingela sa...

Tänk att det är första gången man tycker att ett stängsel är vackert.
Aldrig tänkt i dom banorna förr.
Tänk vad du kan förmedla med din kamera och din fantasi.
Det blir ju faktiskt som ett riktigt konstverk.

Related Posts with Thumbnails