28 maj 2011

Ordspråk...

Efter att vi gjort teoriprovet på fotokursen så fick vi några papper med en hel drös av de mest skiftande ordspråk. Meningen var att vi skulle ge oss ut på stan på hemvägen och genom fotografier gestalta några ordspråk. Kanske inte är det lättaste när man nu inte skulle arrangera dem, utan "bara" fota en ögonblicksbild som passade in på ett ordspråk.
Jag hade en sån tur att den första bilden satt direkt! Tycker jag i alla fall. Och att den där helläckra bilen, en Corvette, står parkerad rakt under reklamen för godis och chips! Och att den gamle mannen, som på beställning, gick förbi och beundrade bilen! Wow, där satt bilden! :)
Ordspråket är: Ögonen vill ha mer än magen.
Den här bilden gestaltar ordspråket: Man måste rätta munnen efter matsäcken.
Den är lite finurlig. Medan jag kör min gamla bil så fotar jag genom vindrutan en helfräck Hummer (bilen nere till höger). Jag är nästan löjligt förtjust i det bilmärket. Skulle vara en dröm att äga en... men man måste som sagt "rätta munnen efter matsäcken". Lägg märke till loggan på sidan av Hummern...drömma är ju tillåtet! :)
Det sista ordspråket, också fotat genom rutan på bilen när jag körde, är: Inget varar för evigt.
Och det är ju sant. Fotokursen är alldeles snart slut och det känns tråkigt. Skulle gärna fortsatt, det har varit så otroligt roligt med alla fotouppgifter som vi har fått!

5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Grattis till avslutad kurs och till ännu flera kluriga bilder! Kul med ordspråken, och alltid kul med uppgifter att förhålla sej till - det ger liksom kreativiteten en extra skjuts!

Det märks att du har tyckt att det var roligt, för du verkar ju ha varit inspirerad till tusen och bilderna har varit sååååå fina och intressanta!
Fortsätt nu på egen hand...hoppas på flera bilder!
Lisa

Mette sa...

Jeg gikk på et dagskurs for et par uker siden og det ga mersmak. Så fint du løste oppgavene!

Anonym sa...

Du är så skicklig, sluta aldrig fota!
Skorpan

Knytt sa...

Intressant uppgift, du hittade ju väldigt bra motiv på vägen!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Men herreje vilka grymt bra bilder!! Att ha en skugga som föreställer något eget - det blir jag inspirerad av och ska tänka på i framtiden!

Related Posts with Thumbnails