26 februari 2011

Grattis Ella - 5 år!!!

Idag fyller mattes lilla bäbis, min lilla Snutt 5 år!! Jisses vad tiden flyger. Ella är en riktigt gosig hund och busig! Labradorer ska vara busiga, annars är det något som är fel. Men de har en "av och på knapp". De busar inte hela tiden, men ofta. Glada och snälla hundar. Ella är släkt med Gina, den älsta labben, och det märks. De är extra intelligenta. Faktiskt så att det nästan är skrämmande ibland. De kan läsa tankar också..
Här sitter hon och väntar på att matte ska fota klart så att hon...

...får äta den där smaskiga tårtan som ligger och frestas på bordet alldeles framför henne.

"Nä nu får du fota klart nån gång!! Hålla på och veva med den där kameran...det finns annat vettigare att göra...Jag vill äta tårtan nu!!! Jag vill inte sitta på den här lilla stolen längre!!" säger Ella.

"Ja ja, snart ska du få smaska. Sätt dig i soffan en liten stund bara. Jag ska bara ta några bilder till..." säger jag. Vi har tårtkalaset i växthuset, det som vi satte upp i höstas, och där jag tänker ha en Fotoutställning när det blir Trädgårdsvisning nu till sommaren. Det berättade jag om i det förra inlägget. 
Se så fint hon sitter!!


"Tårta Tårta Tårta!!! Och så vill jag ha min present också! Nu matte!!"


Här har hon fått sin present. Ligger och bollar med den helt uppochner.


Här är Ella som valp. Sååå söt! Hon sov ofta med kaninen Leo som kudde. Här ligger de i sängen och sover. Leo fyller snart 13 år...


Jag blir alldeles varm i hjärtat av de här bilderna!

20 kommentarer:

Norregård sa...

Grattis finaste Ella!!!!
Underbara bilder, Jack & hon är så lika;o)

Kram Malin

färgtrappan sa...

Fina Ella. Grattiskram till henne!

Å tillsammans med Leo. Så fint :)

Helena sa...

O vad fina bilder men kaninen!!!Jag bara smälter :-)Grattis Ella!
Kram från mig!

Mina Gouldsamadiner sa...

Jag blir oxå varm i hjärtat av att se vovve & kanin ligga och sova tillsammans.Underbart.Och lycka till med fotoutställningen i växthuset...

Hanna sa...

Så fint.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Hej

Tack för de härliga bilderna. Så vackert gjort.
Och Grattis Ella.

Ha en trevlig kväll
Sussi

bakom berget sa...

Jaa, vem blir inte varm i hjärtat av att se sånt. Så underbart härligt! En varm kram till födelsedagsbarnet.
Åsa.

Anna Vattenkanna sa...

Jag bara smäääälter! En sån vacker tjej! Väldigt fina porträttbilder av henne...det är så svårt att fånga deras outgrundliga blick kan jag tycka... alltså hundarnas!

Och sedan när jag kom ner till bilderna med valpisen och ninan - jamen halledar så söttt och näääpet! Jag var tvungen att ropa på maken så han fick se och han föll också i trance :-)

Kramen Anna Vattenkanna

Milottan sa...

Vilka härliga bilder på Ella! Jag gillar första bilden. VIlka färger hon har! Har själv en flatte och är det rätt ljus som Du fick här så är deras päls fantastisk. Fotografera svarta hundar är inte det lättaste.
Ha en fin fortsatt helg.
Vänligen
Milott

Laila sa...

Gratulerer til Ella, den vakre damen. Så søt sammen med kaninen også.
Klem Laila

♥Min Eden♥ sa...

Oj jag gillar dina bilder, du är verkligen jätte duktig!!
/Nina

AnnCharlotte sa...

Så gosig hon ser ut...både nu och som valp.
Har just nu hand om en stor vovve som inte skulle dra sig för att äta upp våra papegojor, kaninen och hamstern. Katterna håller sig undan av sig självt men det gör inte de som bor i bur.
Låter klart spännande med att ha fotoutställning...

Sophia Callmer sa...

Grattis till Ella hunden! kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Ella lite i efterskott, du har så jättevackra hundar. Att dom är intelligenta syns, bra och få henne och sitta still medan du tog alla dina bilder. Sen har du ju ett växthus så man svimmar också.
Kramar och en nospuss till Ella
AnnaMaria

Anonym sa...

Grattis till fina Ella! Vad duktig hon är som kan vänta på tårtan. Fina bilder. Vad gosigt med kaninen.
Ha en fin söndag.
Kram Marita i Björkhagen

Lisas torp sa...

GRATTIS till Ella, trots en dag för sent! Åh, så fin och förväntansfull hon är och så kloka ögon!

Bilderna på slutet - underbara!!! Man kan bli varm om hjärtat för mindre! Otroligt!
Nosgos till Ella!
Lisa

Unknown sa...

Blir så himla sugen på att ha hund när jag ser dina bilder. (Inte bara då...). Men har man allergiker i familjen får man nöja sig med fiskar.
Gillar speglarna du ställt upp i växthuset, tillför ett lite uns av mystik, och tygerna gör ju sitt till för att trollbinda åtminstone mig.
Ha en härlig vecka!
Camilla

Linda Lasson sa...

Så söt tjej. Hoppas att hon gillade tårtan. Sådär fint kan jag nog inte få mina killar att göra- för de kan inte sitta. Har två greyhounds.
Krama dina tjejer från två snygga killar.

Ikigai Inredning sa...

Vilken härligt blogg du har, underbar inredning och helt underbara bilder på dina fina djurvänner!
Kommer att följa din blogg för att få inspiration!

Ha en skön helg! :) /Helena

http://ikigaiinredning.blogspot.com

Anonym sa...

Grattis söta fina Ella! Vilka underbart goa vovvar. Fina bilder du tagit, och valpar är något av det goaste som finns. Jag fullkomligt älskar hundar och andra djur också. Är nu inne på min 4:e Flat coated retriever, och det är också energiknippen. Ha en toppendag. Kramiz fr Tinna

Related Posts with Thumbnails