14 januari 2011

Spiken i botten!!!

Det var en eftermiddag som jag  var ute ensam med kameran. Min bil hade precis blivit reparerad efter att bromsarna inte längre ville vara med, men nu var bilen pigg igen. Stannade vid en väg långt inne i skogen för att himlen var så vacker.
Sedan körde jag vidare...
...tills jag stannade igen. Det hade blivit kväll och månen var så stor! Det gamla ödehuset låg och ruvade och den gamla ladugården hade rasat ihop totalt. Det kändes så ödsligt. Plötsligt dök en fågel upp, en enorm jättestor Ödesfågel!! Den stirrade på mig och kom flygade emot mig med enorma vingslag! Jag tyckte att det kändes hotfullt så jag fyrade av en sista bild och drog mig snabbt tillbaka till bilen.
Det sista jag hörde innan jag drog igen bildörren var fågeln som besviket skrek!
Spiken i botten!!! Tänkte jag för mig själv. Den lilla bilen rusade iväg bäst den kunde och jag rattade i snön. Närmade mig kyrkan i grannbyn i ett huj!
Passerade hastigt kyrkan och närmade mig den enormt täta gamla granhäcken...
mitt i häcken öppnade sig en port in till kyrkogården. Snön låg tung på granarna...
Jag saktade in, tänkte inte låta en Ödesfågel jaga iväg mig på det där sättet längre.
Stannade till med bilen igång, för säkerhets skull, och tog en bild genom vindrutan.
Plötsligt fångades min blick av något otroligt! Över den lilla byggnaden invid kyrkan, där Läbbiga saker förvaras... kom en ENORM Jättefågel svepandes!!! En hiskelig tingest och den svepte över det lilla huset och skrek!! Och mitt hjärta hoppade säkert över flera slag och jag...
...slängde ner kameran, klöste efter växelspaken, tryckte gasen i botten och körde iväg i rena paniken!!
Bakom mig i backspegeln såg jag kyrkan som börjat anta konstiga former...
  FORTSÄTTNING FÖLJER.....

28 kommentarer:

sylvia sa...

vil absolutt høre mer.
så stilige bilder å for en historie,
du er kjempeflink.
ønsker deg en god helg å gleder meg til fortsettelsen.
klem fra sylvia

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Herlig! Action!!!

cat sa...

Härlig bildserie, ser med spänning fram mot fortsättningen.
Ha de gott. Catarina

Hanna sa...

Vilka bilder och berättelse.
kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å herre guu säg att det är fotomontage för jistanes vilken pippi, jag skulle bli dörädd. Men det är klart att jag vill höra fortsättningen, hoppas på ett lyckligt slut...

Kram,
Regina

Rose Garden Malevik sa...

Oj,,,,,,,,SPÄNNANDE :)
Coola bilder...
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon
Ha det gott
Håkan

bakom berget sa...

Å jäklar du......va spännande! När kommer fortsättningen?
Jag ska övernatta i ett gammalt stort hus inatt. Undrar om jag kommer att sova.....
Ha en trevlig kväll....
Kram Åsa.

Lisas torp sa...

Ser med spänning fram emot fortsättningen! Den vill jag inte missa...!!!
Lisa

Prästgårdseva sa...

Åh, Wictoria.....
Underbara, ödesmättade bilder av brinnande skyar, en kall måne, mörka skogar, stora flygande fåglar och en kyrka och en kyrkogård. Jag bara älskar det.

Kramar

STENLYCKA sa...

Njut av fredagskvällen!
Stora kramen till dig!
Raina

Helena sa...

LÄSKIGT!!!
Helgkram från mig!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Iiiiiihh! Läskigt! Ser fram emot fortsättningen! :)

Mina Gouldsamadiner sa...

Haha kul.Du är en mästare med din kamera.I love it!!!

Chapmans dagbok sa...

Vilken rysare! Jag väntar med spänning på fortsättningen. Hälsningar Ing-Mari

Brunkullan sa...

:) Ser fram emot fortsättningen:)

Love Your Homes sa...

Det bor en liten spökberättare i dig tror jag minsann Boije.....du är duktig med kameran!
Vad säger vovvarna om dina upptåg....

Lee sa...

Trodde första bilden med fågeln var på riktigt. Blev så häpen att jag ropade på mannen. Men sedan såg jag den undre jättefågeln och förstod att det var ett montage. Men duktig på att ta bilder är du.
Mvh//Lee

Vem är jag.. sa...

Hej!

Wow vilken spännande berättelse och wow vilka bilder och vilket ljus du har fått i de först bilder skogen och fågeln.
Riktigt spännade bilder!
trevligt att hitta hit!

Kram lisa

Annika Christensen sa...

Underbar berättelse och underbara bilder. Särskilt kyrkan i bakspegeln.
Skall bli kul med fortsättningen.
Ha en skön lördag
Annika

Vit som snö sa...

Åhh så spännande!!! Fortsättning Tack:)))
Dina bilder o berättelser är magiska!!!
Kram Cilla

Sjabbig men chic sa...

Men oj! Mycket bra historia!!! Man skulle ju nästan ha dött. Superfina bilder! Huvudsaken är nu att den här historien slutar lyckligt...

Kramis Lisa

Ainosofia sa...

═════════╗
Beautiful!
╚═════════

Lenita från Bohuslän sa...

Hej! Har vart inne på din blogg ett tag nu och slukat allt du skriver och hänförs av dina bilder.Det är så spännande att kika in för att se vad har du hittat på idag....ser framemot fortsättningen på denna rysare. Ha nu en underbar lördag. Kram Lenita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är bra på och bygga upp stämningen, jag får rysningar. Otroliga foton!
Kramar
AnnaMaria

Sophia Callmer sa...

Hitchcock??

Anonym sa...

Oj, så spännande!!

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/
... har 2 bloggar

Huva, vad kusligt, skrämmande hemskt, jag fryser, kanske för att vi har -30 brrr.

Önskar dej en underbar helg
/Maggan

Laila sa...

Huvaligen, vilken upplevelse! Att du hade sinnesnärvaro nog att ta dessa fantastiska bilder också!
Ha det gott!/Laila

Related Posts with Thumbnails