14 november 2010

Sett på mitt sätt

Visar några naturfoton. Naturen sett på lite annorlunda sätt. Att hålla i en pensel och måla i olja känns för mig välbekant, även fast det var länge sedan jag gjorde det. Att hålla i kameran och måla med den känns annorlunda och spännande. Man ser resultatet direkt, behöver inte vänta flera veckor som med måleriet.
Alla bilderna är gjorda direkt i kameran.

Myrens vatten

En vattenhåla
Björkstammar
Vägen in
Björkars väsen

Trädstammar i gyllene ljus och pudersnö


Gränsen mellan måleri och fotografi suddas ut.





Lägger in den här bilden på vargen som svar på uppmaning från naturfotograf Terje Hellesø. Ni som håller med om budskapet får gärna kopiera vargbilden och lägga in på era bloggar.

17 kommentarer:

Lisas torp sa...

Otroligt - man ser ju nästan penseldragen!! Det märks ju att du har målat!!
Lisa

Laila sa...

Flotte eventyraktige bilder. Og ulven (vargen) er et flott dyr, men den er et stort konflikt emne i mitt distrikt.
Sauebøndene er i harnisk, og man kan ikke slippe løs hunden når man går i skogen.
Ha en fin søndag, klem Laila

Victoria sa...

Det var fint!

Ha en trevlig söndag!

Skogslyckan sa...

Ja att se saker på ditt sätt är en fantastisk upplevelse för mig. Så mycket olika sinnesuttryck i dessa bilder. Favoriten är den med trädstammarna och snön, den är helt underbar!
Tack för denna vackra söndags njutning.
Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Häftigt, blir otroligt magiska bilder. Håller med om vargen, det är vi som får lära oss leva med den. Maken kom hem från jakt idag, dom avbröt för det var färska vargspår. Då vågar dom inte ha hundar, väntar till en annan helg. Så enkelt är det ju! Har haft en flock med 5 djur där vi har stugan, och jag har aldrig varit rädd.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Gela sa...

Vad underbara bilder. Vill önska dig en fin söndag/Gela

Gela sa...

Hej igen har gjort en vandring i ditt hus nyss. Bara fastnade framför datorn. Underbart att titta runt här på din blogg. Sen kom jag till inlägget om det röda rummet och om vad din FD kollega sagt. Upprörde mig enormt. Ni har ett jätte vackert hus. Jag är såååå glad att ni ej försöker göra om så mycket. Det har sån känsla med kakelugnar och takmålningar. Genuint!!!
Önskar att vi kom lite i närheten i alla fall när vi kan börja med inredningen.
Inser att jag nog ej kan välja den helt vita stilen om vi skall få det att se lite äldre ut.
Ja jag ville bara säga egentligen att ni har ett underbart hus skam den som säger annat!!!!
Kram Gela

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara drömbilder!

Kram,
Regina

Unknown sa...

Den där kameran kom verkligen i rätta händer. Ser att du gillar att hålla på och exprementera och får dessutom fram så ljuvliga resultat.
Och vilka nyponbilder sedan, gillar färgerna på de där blanka, läckra nyponen.
Hoppas helgen varit bra!
Camilla

Sophia Callmer sa...

Gillar björkarna riktigt mycket, vackra, vackra!

Laila sa...

Vilka magiska bilder! Hur bär du dig åt?
Ha det gott!/Laila

Lotta sa...

Trädstammar i gyllene ljus var underbar och blir extra spännande med hunden nere i hörnet - eller vargen?

Godastunder-tokigaidéer sa...

Underbart härliga bilder, du är otrolig med din kamera.
Jo idag lekte här två vovvar i full fart.....trötta men sluta skulle vi inte, de höl på som en evighetsmaskin så vi fick avbryta och platsa dom i var isn del av rummet.....men glada vardom. Svårt att veta vad som är lagom.

HA de
Kram anna

Galtholmen sa...

Fantastiskt vad man kan åstadkomma med kameran... o jag håller med om att det går fortare att skapa med kameran än med penseln.
Däremot håller jag INTE med om vargen!!!! Jag är fårfarmare o önskar under inga förhållanden att leva i samklang med vargen.
Kram Ulrika

färgtrappan sa...

JA, härligt!
Visst är det spännande att "måla" med kameran. Massor av uttryckssätt. :)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Så läckert det blev. Mystiskt och lite samma känsla som målningar faktiskt!
Eva

Wenche sa...

Härliga bilder som alltid!

Related Posts with Thumbnails