02 mars 2014

Arbete...

Ett jobb som har fått vänta alldeles för länge, enligt mig, har jag som största prioritet det här året. Husets västra gavel och köksingång måste få en rejäl arbetsinsats. Köksingången har satt sig så den har släppt från husväggen, den måste höjas och läggas golv och isoleras och göras inredning och så ska det skrapas och målas och kanske måste någon panel på huset bytas. Allt sånt här som jag inte alls är bra på…det skulle vara att måla då men mina knän är inte att lita på efter den här vintern så att skutta runt på någon ställning är omöjligt för mig.
Visionen jag har är att låta det nuvarande köket fortsätta in i köksingången.
Tänk om ett Byggnadsvårdsläger kände sig utmanade och kom hit och gjorde huset en välgärning!


3 kommentarer:

Meta sa...

Vilken sol du har fångat på det vackra huset. Den saknar jag verkligen här. Lycka till med rustandet det är jobbigt men blir underbart när det är färdigt
Ha en fin dag
Kram Meta

skogsnuvan sa...

Att ha ett gammalt hus innebär alltid en massa arbete. Jag skulle måla kring fönster och lite överallt men jag gillar inte sånt något vidare alls. Riktigt slitgöra. Då rensar jag heller i blomrabatter faktiskt.

G:a Affären sa...

Alla sidor och vinklar på ert hus är så vackra och köksingången blir säkert återställd, jag anar en viss envishet!

Ha det gott!
Cia

Related Posts with Thumbnails