11 juli 2013

Min fotoassistent!

Pia är min fotoassistent som följer med mig på mina fotostunder. Hon vakar så att inget smyger sig på oss i skogen, vaktar längs vägarna efter skumma individer och vägpirater och ser till så att matte inte blir överkörd när jag ligger på vägen och fotar dikesblommor.
Hon har koll helt enkelt! Och det är jättebra för jag har ingen koll alls på vad som händer runtomkring mig när jag fotograferar. All min koncentration försvinner in i bilden och kameran och vad som i övrigt sker är för mig okänt. Så det är jättebra att Pia, vakt-labben, följer mig på mina fotosessioner.
Pia är 11 månader nu och väger 29 kilo. Mattes "lilla" bäbis...


1 kommentar:

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst kan man ha stor nytta av sin lilla älskling, inte bara gulla och mysa! Fast vår lilla 7 kg´s krabat är väl kanske inte så mycket till vakthund, men han är väldans bra på att varna att nått är på gång!!
Så fort någon närmar sig vår tomt, gåendes eller på cykel, så skäller han och varnar. Vi har ju inte speciellt många som tar sig förbi oss, så jag förstår att han tycker det är konstigt.
Och kommer dom in på tomten, så låter han ännu värre - men efter att fått hälsa så är han snäll som ett litet lamm och knäpp tyst!

Related Posts with Thumbnails