03 september 2011

Solrosen tippade omkull

En av mina solrosor svajade och tippade. Sedan låg den ner, böjde sig upp mot ljuset och fortsatte växa. Jag tog in den och satte den i en kanna. Den böjda formen gör sig bra på bordet.

Solrosor är härliga blommor! Levnadsglada med en enorm växtkraft!
I bakgrunden skymtar en skål som jag löste in på auktion. Det följde med andra saker från den auktionen också, bilder på det kommer senare.


De är höga de här solrosorna. Man får verkligen se upp för att se dem.

Som en dusch med solsken!
Nu funderar jag på att åka till en myr och se om jag kan fånga nåt riktigt läbbigt på bild!!! Frågan är om jag kan behärska mig...vill ju inte tappa kameran i nåt blöthål...!

12 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Ha,,,,,det blev ju hur fint som helst :)
and do not miss.....


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

WELCOME :)
Håkan ( The Roseman)

Hanna sa...

Så vacker.
Kram
HAnna

Ruben sa...

Vilken härlig komposition med solrosen "på rymmen".

Ha det gott!
/Ruben

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad mycket fint du har där på bordet, ljusstakarna och det höga fatet ser jättesnygga ut. Solrosor piggar verkligen upp nu på höstkanten.
Kram Maria

Anonym sa...

Fantastiska soliga härliga bilder! Jag blev glad! :) Kram Hanna

Anna Vattenkanna sa...

Så trevligt solrosen liksom bugar sig över bordet. den ser nästan mänsklig ut...

Kram Anna Vattenkanna

Ainosofia sa...

Beautiful!!!!!

Tins roser sa...

Solsikken er fantastisk i hagen,
den lyser opp der den står...og
er som en stor energibunt!

Johanna Stålros sa...

Verkligen levnadsglada rackare.....Kram

skogsnuvan sa...

Solens blomma solrosen är verkligen en härlig blomma. Tyvärr hinner den sällan slå ut här hos mig

Gela sa...

Jag älskar verkligen solrosor också!!! Man blir såååå glada av dom. Vackra bilder som vanligt. massor av solrosor självsår sig hos mig, och har sällan hjärta att dra upp dom så solrosor har jag många av. Ha en fin söndag/Gela

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vad vackert!!!! Solrosor är helt enkelt underbara. Skulle kunna ha hur många som helst.

Du tar jättefina bilder!!

Lycka till på fotojakten :-)))
/Charlotte

Related Posts with Thumbnails