28 december 2012

Tackar för maten...

Sidensvansarna sitter i Hagtornen och smaskar bären så att det skvätter runt omkring. De gapar sväljer och skiter samtidigt. In med bären och ut med bären. Näringen tas snabbt upp däremellan. De är som små uppburrade bollar. Antar att de egentligen inte är så feta som de ser ut, det mesta är nog dun.
"Nu får ni sitta kvar i busken ett tag", sa jag till dem. "Som tack för maten så vill jag ta några bilder av er." Och så pillade jag undan vintertätningen runt verandadörren för att kunna öppna den och försökte smyga upp dörren så att de inte skulle märka någonting...jovisst, självklart så fattade de vad jag höll på med och stack sin kos!
Och där stod jag med dörren öppen och väntade på de små rackarna och se på tusan! de kom tillbaka nästan genast. Antar att de har blivit beroende av de där frusna sockerbären.  

1 kommentar:

skogsnuvan sa...

En av mina favoritfåglar och deras kvitter påminner om små silverklockor som pinglar. Skygga är dom och lätta att skrämma så lyckos du som lyckades få en bild. Om du visste så ofta jag försökt och misslyckats med det, mest blivit en blink av fladdrande vingar

Related Posts with Thumbnails