26 december 2012

Änglarna har dansat...

En liten glimt från juldukningen. Änglarna i änglaspelet dansar tills ljusen brinner ner. Det här änglaspelet kommer från min farmor och sprider den där äkta julstämningen som är så eftertraktad.
Pling pling pling, plinge-linge-ling, pling pling pling.
Änglarna har dansat, maten ätits, klapparna öppnats, tomten fått sin gröt men här i huset fortsätter julen ett tag till. Vi har ännu inte ätit något av julgodiset, man kan ju inte stoppa i sig hur mycket som helst, någonstans tar det stopp.
Jag har tittat på mina julfilmer, ser dem varje jul: Änglagård av Colin Nutley och Fanny & Alexander av Ingmar Bergman, det har blivit en slags julrit för mig. Dem ser jag ensam i soffan med mina fyra labradorer, mannen gillar inte att se på tv så vi får ha tv-soffan alldeles för oss själva.   

5 kommentarer:

Laila sa...

Ett sådant änglaspel hade vi också när barna var små. Måste ha försvunnit vid någon flytt, saknar det faktiskt. Trevlig julrit! Har har det varit full fart med släktmiddagar, ingen tid att sjunka ner i tevesoffan precis!
God fortsättning!/Laila

Ingrid Andrea sa...

Vakkert og ordentlig julestemning:) Fortsatt God Jul!

skogsnuvan sa...

En gång hade vi också ett fint kraftigt änglaspel. Har köpt ett nytt men det gick sönder nästan genast så nu har jag inget och det är inte utan att jag saknar dess plingande. De filmer du ser på skulle jag nog väldigt gärna titta på också.

Mats Andersson sa...

Vackert!

Jenny sa...

Älskar dina bilder, dom är riktigt riktigt bra!

Related Posts with Thumbnails