05 december 2012

Lilla tjejen har blivit stor...

Lilla labradorvalpen Pia har fyllt 4 månader nu. Lilltjejen har blivit stor, nästan lika stor som de andra labbarna. Fattar inte vart tiden har tagit vägen. När man har valp så inser man vad snabbt tiden rusar, det är nästan lite skrämmande. 
Det är -19 grader kallt här idag. Händerna blir stelfrusna när man är ute och fotograferar. 
Pia tycker att det är roligt med snön. Alla spår syns extra tydligt och hon gillar att spåra. Hon har ett suveränt bra väderkorn. Räv, ekorre, mård, katt, sork och rådjur hade varit i trädgården under de mörka timmarna.
Idag var jag till stan och skrev på ett papper, vilket för mig ett steg närmare min dröm... 

6 kommentarer:

Norregård sa...

Spännande med din dröm:))

Kram från en som precis har verkligat sin...

lisashus sa...

Ja, så snabbt de växer! Så fin hon är och nu ser hon ju riktigt vuxen ut!
Härliga bilder och ni verkar ha snö som ligger stilla!:) Här har varit riktigt busväder med mängder av snö och blåst! Förlamande när man bor på landet!
Det där med din dröm, låter som något definitivt och så spännande!
Lisa

Laila sa...

Och vad var det för papper? Spännande!
Härlig labb, vår aussie gillar labbar - och snö, till skillnad från mig som helst skulle gå i ide så här års!
Ha det gott!/Laila

Viola sa...

Ser att hon blivit stor den där raringen...hon ser härligt stadig ut i kroppen :) min vild Malte har nu blivit 1,5 år..är den vildaste och galnaste utav de 4 som jag haft..synd att man inte längre fixar att ha flera utav dom...visst är dom härliga..våra labbar, kram

Janicke sa...

Oj, bara att hålla med - så fort tiden går! Så stor hon har blivit.

Och oj vilken suverän bild med trädgårdsmöblerna i snön! Alla dina bilder är suveräna, skulle behöva fler superlativ.

Lycka till med det som döljer sig bakom pappret! Underbart att komma närmare en dröm.

Mats Andersson sa...

Vilken vacker hund!

Related Posts with Thumbnails