10 september 2009

Sommarvärmen är tillbaka

Det var ingen humla som läste tidningen tillsammans med mig i morse. Jag satt vid dammkanten och åt frukost, som vanligt när vädret är så vackert som denna morgon, och bläddrade i dagstidningen. Ella låg bredvid och spanade på koikarparna som var alldeles vid ytan. Vattnet reflekterade solen och det värmde riktigt ordentligt. Dagen skulle blivit het om det inte hade blåst rejält. Jag gillar inte när det blåser men idag var det skönt, det hade nog blivt för varmt annars. Ella lade upp ena tassen på en artikel i tidningen, alldeles som om hon ville påvisa sin egen åsikt. Att skogen inte tillhör någon egentligen, att alla ska få lov att finnas till, och jag håller med henne.

Ellas tassar

Sluta läs matte!

Guldakleja


Kulbord

Hösten närmar sig

Nu är snickarglädjen på verandan äntligen färdigmålad!

Jag hittade trappräckena till verandan på höskullen i ladugården under mängder med gammalt hö...Nu är de uppsatta och grundmålade. Målar huset i linoljefärg. Känns bra.

Här är vårt hus. Dammen ligger rakt framför exakt mot söder och har formen av en oval. Den är 10 meter lång, 6 meter bred och 2 meter djup. I dammen har vi 13 japanska koikarpar, 2 guldidar och 2 störar. Alla har sitt eget namn. På norra sidan har vi ytterligare en damm men den är mycket mindre. Där är det 2 koikarpar och 2 guldfiskar. På vintern tar vi in alla fiskarna i ladugården för att verkligen vara säker på att de ska klara övervintringen.

2 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig, hur står det till denna underbara lördag morgon? =)

Jösses så fint ni bor, helt otroligt vackert. och härliga bilder du lägger ut, riktigt inspirerande.

Vi har också tre hundar, jakthundar, vad vore livet utan dessa pälshögar och sina barn....

ha det gott. Kram Pirre

Sjabbig men chic sa...

Jag är stum! Vilket otroligt vackert hus och vilken helt underbar trädgård. Kan inte se mig mätt. Fler bilder, please!

Kram Lisa

Related Posts with Thumbnails