03 september 2009

Ännu en vacker dag

Det blir en lika varm och solig dag i dag som det var igår. Tidigt i morse låg sjön spegelblank men nu har luften börjat röra på sig så smått och sjön blänker och gnistrar av små vågor. Det är så vackert. Det är härligt att vara ute tidigt på morgonen. Luften är fräsch, det blåser inte och solen värmer så där alldeles lagom.
Igår var jag ute med kameran och tog några bilder. Lägger in några här nedanför.

Rödbladigt klippstånds. De har en sådan varm vibrerande orangegul ton. Gör sig bra mot skiffret. I ena hörnet anas dammen.


En del av dammen. Här stupar den tvärbrant ner till två meters djup. Min ena koikarp, Glitter, är och smaskar lite mat.


En blomma från en hosta, funkia.


Rosa balsaminer. Jag har fått frö från min faster som bor i Gävle. Balsaminerna trivs som fisken i vattnet här och blir jättehöga. Gör sig bra vid dammen.


Malva. Det är blommor som jag tycker mycket om. En vacker färg och ger ett skirt intryck.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails