07 september 2009

Att se

Det är alltid ganska krävande att fotografera sin egen trädgård. Man blir liksom "hemmablind" på något sätt. Man tar saker och ting för givna och ids inte ta kort. Ofta är det så att kameran är inne och latmasken, som gömmer sig någonstans långt inuti, säger att man inte orkar gå och hämta den. "-Går du och hämtar kameran så är det i alla fall för sent; ljuset kommer att ändras; du hinner inte..." säger latmasken. Ungefär så är det ofta. Ibland lyssnar jag på honom, latmasken, så att han får sin vilja igenom och jag slipper fotografera = gå och hämta kameran. Men ibland kämpar jag emot och följer min egen vilja; att försöka fånga det jag ser på bild.
Kanske skulle man ha kameran fastsatt på pannan så att den kan registrera det man ser, just när förhållandena är de rätta.

Dubbel jätteprästkrage


Missne Calla palustris

Ryskt marton


Alunrot och dvärgmalört


Hosta och lavendel

Reflexion av vårt hus

Och titta där! Vem som har haft mig under uppsikt när jag fotograferat.
HUgaligen!!! Och jag som nyss bollade runt med den blomman!!! Ojojoj!
Och STOR är den! Gigantisk!!!
Undra vad det kan vara för namn på den...kanske inte ens ska finnas här i norr?

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Hej!
Tack du gulliga för din kommentar hos mig. Och jag säger då det: ALDRIG har jag skådat en blogg med så otroligt vackra trädgårdsbilder. Du är ju ett fotogeni eller något i den stilen.;) Jättemysigt.

Kram Lisa

Related Posts with Thumbnails