26 september 2009

Besök

Vi hade satt oss i kökssoffan och skulle precis doppa en skorpa i kaffet. Maja satt bredvid och lutade sig så där förtroendefullt emot mig. Och så plötsligt lät hon: mroff! Och igen:MroFF! Mycket riktigt; en tiondels sekund senare knackade det på dörren. Det visade sig att det var en släkting till mig som kom på besök. Någon som jag aldrig träffat föut. Han berättade att han hört talas om att vi köpt det här huset och var så intresserad av att få kika litet. Tydligen har våra strapatser i trädgården blivit kända lite runt om och så har det ju varit ett reportage i en tidning för ett år sedan. Men det var då det. Och tiden går fort.
Släktingen visade sig vara mycket trevlig, naturligtvis vi är ju släkt:) och vi gjorde en rundtur och berättade lite om gården och dess historia. Jag tycker faktiskt om när det dyker upp intresserade människor. Jag är själv sådan. Kan vara ute och åka och så får jag syn på något intressant, oftast något pampigt hus för jag är sådan, och så svänger jag ner och kikar. :)

Jag föll pladask för det här tyget och lät klä en Howardfåtölj. Lite hippie liksom.


Och lila är ju så snyggt!


Och så några bilder från trädgården som jag tog för några dagar sedan på morgonen innan daggen släppt sitt grepp. Fänrikshjärta.


Fänrikshjärtan med daggdroppar


Vit löjtnantshjärta

7 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Du är cool du. Själv får jag lite panik om någon jag inte känner kommer och vill titta. har jag städat? Ligger det något knepigt på något ännu knepigare ställe? Du vet såna där existensiella frågor.;)
Jag gillar också det där tyget.

Kram Lisa

emilias gömmor... sa...

Du är verkligen en estet, ända ut i fingerspetsarna! Vilket underbart vackert hem ni har! Jag blir helt betagen, och trädgården sen, woow!

Och tusen tack för tipset!

Kram Mimmi

Anneli sa...

Hejsan! vad kul att du kikade in hos mig***
Vilket underbart hus ni har...gillar verkligen...du har verkligen fått till det..charmigt och eget, så som det ska...Jag förstår inte hur någon kan tycka att det är fult, måste vara avundsjuka...
Brukar säga att fint gör sig bara på rätt ställe, det som är fint här kanske inte är fint där...det är helheten som gör det...tillsammans***
Kan ibland känna igen lite av det där, får man höra i det tysta...te.x vad man har på sig för kläder...hmmm
Ang. betongformer, så vet jag att man kan göra formar av gips eller silikon som man sen kan gjuta betong i...har inte provat själv, men ska nog testa det med...finns säkert beskrivning på hur man gör...
Hälsis
Annelie

Grön Iris sa...

Hej, kul att du tittade in hos mig.
Jag har bara tittat lite snabbt och tycker du har ett otroligt fint hem.
Hälsar gärna på dig igen!


Kramis Linda

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du gillar besök! Hittade din sida via Mitt Universum och kom på att trädgården och huset måste ligga i närheten - ja, här är ju några mil ingenting ;-)).
Håller på att renovera en gård själv men där finns ej ens vatten inne (ett tag till inflyttning) och det är minihus i jämförelse med ert som är helt underbart!
Skulle gärna hälsa på !!! / Stella

Annika Christensen sa...

Nu blev jag stum...

Vilka bilder och som blommade för några dagar sedan?
Måste ut så fort det slutar att blåsa.
Ha det gott
annika

Janiina sa...

Very nice whole blog.
Beautiful Advent time like Jana from Prague

Related Posts with Thumbnails