05 maj 2013

Växthusrök...

Det ryker från skorstenen på växthuset tidigt på morgonen. Vedspisen inne i växthuset värmer de små frösådderna som börjat kika fram. Idag ska jag sätta de sista fröna, bränna lite torr lavendel på vedspisens platta så det doftar gott och koka kaffe inne på spisen i växthuset.
Det är sånt här som är livskvalité.
Morgonen började jag med att jaga bort stygga rådjur som stod i en av rabatterna i trädgården och gnagde hej vilt på de små perennerna som börjat kika upp...skulle haft en kanon och fyrat av så att de försvann i rök och damm (!) BOOOM PAAANG!!! för de verkar tama de här styggingarna, de struntar nästan i att jag kommer hoande och slår i kastrullock. De tittar på mig och de ända som blir förvånade (kanske?) är grannarna...

6 kommentarer:

Hans sa...

Nej så frustrerande med rådjurs-ohyra i trädgården.
Elstängsel runt hela trädgården är kanske den bästa lösningen, eller blir det rådjursadel till middag?
Ha det gott!

malinns sa...

Att så vackra djur kan ställa till så mycket förtret. Lycka till med de som överlevde gnagandet.

Hanna sa...

mysig bild.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så mysigt att kunna värma växthuset genom att elda i kaminen! Fin bild på blåsippan i inlägget innan!

Kram,
Regina

yvonne sa...

Hej, En dag snubblade jag över ett blogginlägg, som var ditt första, sedan har jag följt din blogg. Spännande att få följa din utveckling från amatör till proffs. För att få fler kunder hade jag varierat mina bilder mer på hemsidan. Jag vet att du kan fota på många olika sätt.
Underbart när det kan få gå bra för någon i detta tröga land.

skogsnuvan sa...

Så tama rådjur har jag då inte. Visserligen kommer dom fram på vintern och noppar av mina vinbärsbuskar men det är bara bra att jag får dom lite tuktade. Är dom inte ens rädd för hundarna? Konstigt

Related Posts with Thumbnails