10 december 2013

Profithunger...

I skogen lurar samma som genom årtusenden. Hungriga...
hungriga efter pengar upplåter de sin mark och skiter i sina grannars liv.
Att vindindustrin byggs där det är bäst förutsättningar för vind är bara skitprat! De byggs där "rätt" markägare finns = någon som arrenderar ut sin mark närmaste decennium och sedan skiter i vad som händer. Vem ska montera ner vindkraftverken när de är uttjänta?
Ingen vet. Ingen bryr sig. Bolaget tar inget ansvar eftersom, i framtiden, vet bolaget att det inte längre finns kvar... och Markägaren överlåter detta kostsamma dilemma till sina närmast anhöriga (sina barn oftast)...för då finns inte markägaren längre kvar på denna jorden och behöver inte ta ansvar. Han har tjänat pengar under tiden och han är glad och upphetsad och tacksam över att VindkraftsBolag gett honom pengar i fickan.(!)
Och att grannar blir lidande och tvingas flytta...det skiter de också i för det finns pengar att tjäna...
Jag har skrivit om detta tidigare på min blogg eftersom det här även händer precis framför mitt fönster men i Fanbyn, Bräcke kommun.
En annan som upplever samma sak är Jonna Jinton, som genom sin blogg uppmärksammats av Media.
Här finns det att läsa: Jonna Jinton Blogg.

Och här: TV
Och här: Sveriges Radio
Och här: ÖvikAllehanda
Och här: Allehanda
0,5 sek, bländare 36, ISO 100, 55mm.


1 kommentar:

TE sa...

Vackert skrivet. Håller med dig. Allihopa är en tråkig utveckling. Jonna är hårt drabbad av det här. Jag lider med er, hennes paradis går inte att rädda nu. Orörd natur ska inte offras för det här tycker jag.

Related Posts with Thumbnails