06 december 2013

Intentional Camera Movement

Jag fortsätter min strävan att fånga känslan av skog på bild. Måleriska bilder skapade i kameran med ICM tekniken, Intentional Camera Movement. Att man avsiktligt rör kameran under exponeringen för att skapa vissa effekter. Det är många parametrar som ska stämma för att få fram en bild man är nöjd med.
Den här bilden gjorde jag en morgon när solen precis gick upp och fick tallarnas toppar att glöda i bakgrunden, i förgrunden är det björkar.
Och så är det en härlig känsla när jag kan skapa bilderna i min egen skog.
1,0 sek, bländare 36, ISO 100, 55 mm.


3 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken underbar bild - helt fantastisk! Det är ett konstverk.....
TREVLIG HELG
Susie

HWIT BLOGG sa...

Allt ser så enkelt ut när du tar en bild! Men jag vet att det är det inte...gillar det du fångat och känslan!
Ha en fin helg,
Titti

Janicke sa...

Fantastisk bild, som alltid hos dig.
Roligt att du talar om hur du gör.

Related Posts with Thumbnails