31 juli 2013

Jag flyttar...

Tror att jag flyttar in i växthuset snart. Trivs så bra där bland blommor och annat. Det är som en annan värld, mitt glashus, min vuxen-koja.
Sommaren rusar fram som ett expresståg och jag har inte hunnit med riktigt. Jag sprang som en galning för att inte missa tåget och fick precis tag i dörrhandtaget när det startade och där hänger jag nu, i handtaget på utsidan av ett tåg som allt snabbare rusar in i den mörka årstiden. Inte kan jag bromsa heller, för hur bromsar man tiden??
Tvättade blusen häromdagen och hängde den på tork i växthuset så att den underbara blomdoften skulle sätta sig i tyget.



8 kommentarer:

Meta sa...

Det är underbart men ganska kort även om det varit fint länge i år.
Är sååå glad det närmar sig för mitt växthus Det låter så härligt det du skriver.
Ha en härlig fortsatt sommar ett tag till.
Kram Meta

Anonym sa...

Så härligt det låter, med en vuxenkoja! Jag vill också ha en!

lisashus sa...

Jag förstår att du vill flytta ut i växthuset - så skulle jag också känna! Vilken tillgång att ha ett sådant!
Ja, vart tar tiden vägen? Sista juli redan!

Tittade in på din hemsida, så fin den är!
Lisa

skogsnuvan sa...

Jo nog förstår jag att du vill bo i ditt växthus. Jag har ju sett det så jag förstår fullkomligt hur mysigt du måste ha det där.
Visst är det hemskt så fort sommaren går. Juli bara flög iväg och nu börjar det mörkna mer och mer och fåglarna har slutat sjunga. Vintern är så lång och det är svårt att hinna med den korta sommaren som bara flyger iväg på snabba vingar.

Hyrestanten sa...

Vuxenkoja är precis vad det är :)
Min kolonistuga påminner mig om känslan när jag var barn och fick en lekstuga, kanske ännu roligare.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag känner redan vemodet som drabbar mig när sommaren börjar lida mot sitt slut, tycker aldrig att jag hinner med att njuta av sommaren...

Kram,
Regina

Lottas Fotografi sa...

Så bra uttryck om att tiden går alldeles för fort!! :)
Och sä härligt med en vuxen-koja! Själv har jag ingen men den står högt upp på önskelistan ;
Ha en fin augustihelg med många fina fotostunder!

Anonym sa...

Åh vad härligt det ser ut att vara i ditt växthus!!!Jag förstår att du vill flytta in där;)
Kanske det blir ett växthus för mig nån gång i framtiden också....skulle vara kul att pyssla i! :)
Tills dess får jag väl pyssla vidare i trädgården och på altanen....finns ju massor att göra där!
Ha det bra!
Nettan

Related Posts with Thumbnails