17 juli 2013

Grön onsdag...

En grön onsdag idag. Den gröna onsdagen är våt, varm och blöt. Dagen för Öppen Trädgård (Söndag kl 12-18) närmar sig och det regnar. Och jag är så sömnigt trött. Det är egentligen ett underbart väder, det duggar så där lite lätt men det lägger sig som en dimma på mina glasögon så jag sitter inne i stället för att fixa i trädgården. Den där dimman på glasögonen är inte så dum egentligen; allt får ett magiskt skimmer och ser så annorlunda ut. Allt suddas ut och flyter ihop och man ser inte längre allt ogräs och allt som egentligen ska hinna göras.
Tänk! Om jag hade dimglasögon att låna ut till besökarna nu på söndag så att alla kan se trädgården som jag ser den!!! :)


3 kommentarer:

M A Friman sa...

Hur hittar man till din trädgård? Vill så gärna komma på besök :)

Linda sa...

Beautiful photo.

Mys och hemtrevnad sa...

jag skulle gärna titta in i din trädgård, både utan och med dimglasögon...kramis semlan

Related Posts with Thumbnails