03 april 2013

För Innovativ för Bräcke kommun!

Jag ska ha Fotoutställning på biblioteken i Bräcke, Gällö och Kälarne. På stora digitala plattskärmar!!! Yes Jippie!!! Kan man tycka. Men...detta är Bräcke.
Skärmarna är liggande och jag har 25 stående foton...
Skärmarna kan enkelt vändas, på en halv minut max, med en skiftnyckel.
Men det är för innovativt för Bräcke Kommun.

"Skärmarna sitter som som de sitter och det går inte, dem får ni inte, ändra på!"

Det här är ju mycket lustigt (NOT!) speciellt när Bräcke Kommun precis haft en stor landsomfattande kulturkonferens om att "Kultur kan göra skillnad", även i små byar och att man ska välja att se saker på andra sätt, att inte bara acceptera utan att se Möjligheter.
Och jag vill ju bara vända en plattskärm från liggande till stående...men till och med DET är för mycket för Bräcke kommun!
För innovativt, för annorlunda, för nyskapande, för......du måste fatta att du ska vara som alla andra....!!!

Några länkar:
Bräcke sämst i landet på personlig utveckling
Folk från hela landet är här
Kulturliv i Bräcke Kommun
Hela Sverige ska leva i Bräcke
Bräcke by Night Fylla o Fight

Och varför skriver/berättar jag det här och visar länkarna från Nyhetstidningarna?? Jo för att det är viktigt, för att det hör samman, för att det här är en av alla saker som gör att folk har Bräcke Kommun som sista alternativ när de vill bosätta sig i Jämtland!
Att vända på en plattskärm......är för innovativt!
Så utställningen kommer att se ut på det här sättet!
(alltså om man vänder  på skärmen så blir det rätt som synes)




8 kommentarer:

Terje sa...

Jadu... *himlar med ögonen*
Övriga kommentarer känns överflödiga (och det var verkligen inte mot dig)

Bit ihop! :)

Ladybond sa...

Bit inte ihop!

Vänd på skärmarna!
Jag hade vänt på dom själv eller bett någon stor vända på dom.

Herregud! Skriv och klaga.

Bit för Guds skull INTE ihop!

Jag hade tänkt..vad skulle Pippi ha gjort typ. Jag hade kanske haft utställningen UTANFÖR biblioteket med egna skärmar.

Norregård sa...

Meeeeeeeen hur trött blir man inte...

Du är modig & stark Wictoria!!!

Kram Malin

Lyckans Smed sa...

Det finns flera orsaker till uttrycket "surjämtar" o det handlar inte bara om våta yllekläder, om man säger så.

Går det inte att vända skärmarna kan en idé vara att göra bilderna bara lite mindre än skärmhöjden o sätta dem mitt på skärmarna istället. Det är vid motstånd man tvingas utveckla kreativiteten, vet du ;-)

Lycka till!
/*

skogsnuvan sa...

Hur det nu än är med skärmarna så kommer jag då att gå till Kälarne bibliotek och titta på dina bilder. När blir det?

Janicke sa...

Mäh!!
Herregud. Hoppas idiotin blir uppmärksammad i tidningarna där uppe hos dig.
Hoppas du hittar en lösning, och lycka till med utställningen. Skulle ha kommit som ett skott om det inte vore så långt ifrån mig.

Anonym sa...

Fy katten för Bräcke kommun!!
Tycker kommentaren om PIPPI-tänket var underbar !!!!
Den ska jag ta med mig i livet, när det är "uppförsbacke!!!
SIST men INTE MINST, SECRET GARDEN EN UNDERBAR plats!!! Tack "Trädgårdstoppen" som ledsagade mig dit. Hoppas jag kommer dit i verkligheten också!! / Kram Agneta i Karlstad

När Annie fotograferar sa...

Men gud så fånigt!! Seriöst?? Man blir mörkrädd när man ser varthän världen går...!

Related Posts with Thumbnails