22 april 2013

Tomhylsor...

Vid ån, på samma ställe där jag såg uttern och där jag brukar ha mina bäverkontakter, så hittade jag tomhylsor liggande på marken nu när jag var dit i morse. De låg inte där när jag var dit i förrgår, då jag fotograferade uttern, som jag berättade om i det förra inlägget.

När jag tog de här bilderna hörde plötsligt Pia något bakom oss! Hon började morra och jag vände mig hastigt om men det som hon sett försvann i riset och det lät konstigt...det grymtade och snörvlade och lät inte riktigt friskt. Som ett djur skulle kunna låta om det var skadat på något sätt....

2 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Men fy så hemskt. Hoppas din lilla fina utter inte är skadad och ligger och plågas till döds någonstans. Tänk vad människan är grym.

skogsnuvan sa...

Bäverjägarna är på full gång nu och säkert skjuter man på uttern också. Ibland blir jag så förbannad på karlarna när dom bara skjuter för att döda och dessutom låtsas att dom gör någon sorts välgärning- Fy faaaan säger jag bara.

Related Posts with Thumbnails