30 november 2012

Romantiskt fika...

En bild från sommaren i växthuset. Romantiskt fika med koppar i Old Gustavsbergs rosa Willow, glasfat på fot i gammalt pressglas med jordgubbar och kumminskorpor, en kaffepanna i tenn.
Karottunderlägget i luffarslöjd och utemöbeln är från 1800-talet, doftande luktärtor i ett theglas från Indiska, gammal glasflaska med porslinskapsyl, spetsbroderad transparent duk och virkad vit schal med frans hängande över stolen.
Hos mig är det snö ute nu, kallt och blåsigt och jag sitter och går igenom några av mina sommarbilder!
På söndag är det första advent och jag har inte ens börjat pynta ännu. :) 

6 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Ett sånt fantastiskt ljus du har i denna lätta skira komposition. Härligt som motvikt till allt juleri som sköljer över en dessa tider.

Kram

lisashus sa...

Ljuvlig bild och härligt att titta på i dessa ruggiga tider!
Lisa

skogsnuvan sa...

Vilken fin bild. Jag blev mäkta imponerad av ditt fina växthus när jag besökte dig i somras. Kan du sitta där på vintern också?

bj sa...

This is sooo beautiful.

Gela sa...

Jag har inte heller hunnit pynta men igår tog jag tag i det och lillajulgranen kom upp. Såååå irriterad att jag inte fick ändan ur vagnen och plockade mossa och pynt innan snön och kölden kom. Dumma mig!! Och granris vill jag också ha till köksspisen... och vitmossa mellan fönstren nu när de ska tejpas inför den KALLA vintern... Ja ibland är man efterklok. Men nu ska jag sitta här en stund och goa in mig i din fina blogg. Lite bra att inte hinna vara runt så ofta på alla bloggar det finns mer att läsa när man kommer in. Ha en riktigt fin första advent!!! Jag ska måla och klistra fönster jag och så lite dansuppvisning med dottern mellan det... Kram /Gela

yanmaneee sa...

birkin bag
jordan 12
supreme clothing
michael kors outlet online
lebron 10
coach factory outlet
cheap jordans
air max 90
coach outlet online
yeezy shoes

Related Posts with Thumbnails