04 november 2012

Fotomodell...

Jag får passa på att använda tiden nu när jag äntligen har tillgång till en fotomodell! En riktig sötnos är hon, labradorvalpen Pia. Att fota hundar är ju ett kapitel för sig, valpar har så mycket hyss för sig och ofta vill de inte sitta stilla. Men en bättre fotomodell kan man nog inte ha. När jag tog de här bilderna var det någon som gick i elljusspåret (det går alldeles bredvid vår gård) och visslade och ropade högt på Pia!! Alltså jag hörde klart och tydligt ordet Pia...och det gjorde Pia också och då satt hon inte stilla längre. :)  
Nu har hon fler förmågor på sin repertoar. Sitta och tacka, komma på inkallning, sitt stanna kvar, inte ta godiset förrän matte säger varsågod och så är ligg och stå-stanna på G. I morgon blir hon 12 veckor.
Igår var vi i skogen och hon var precis så där som jag vill, hon gick alldeles bakom mig och hade full koll på vart matte var hela tiden. Det är så det ska vara, hunden ska hålla reda på sin människa, inte människan som hela tiden måste hålla koll på vart hunden tog vägen. 

13 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

så fin! kramis semlan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En mycket söt och duktig modell.
Kram på er
AnnaMaria

skogsnuvan sa...

Ja passa på nu när hon är så liten och söt och hennes ögon är så varma och liksom lite undrande. Vilken söt hund!

Landbohaven sa...

Gode billeder.
Sød hund.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig dag.

Hanna sa...

så söt.
Du tar så fantastiskt fina fotografier.
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Lotta sa...

Guuud så fin, jag längtar så jag kan bli tokig efter vår nya lilla valp och det är hela 4 låååånga veckor kvar....
Ha det så bra.
Lotta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är så härligt och se dina fina bilder på alla dina hundar, vi har verkligen gemensamma tycke. Trädgård och labradorer...hihihi
Jag längtar tills vår familj blir med hund igen för fy som vi saknar vår fina vän. Alvin var vår första och min bäste vän.

Kram Anna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Fina bilder
Ha en jättefin dag
kram Tina

Janicke sa...

Kan inte få nog av dina bilder på dina hundar - ös på!
Jag kramar dem i andanom.

Skogsdoft & havsbris sa...

Hejsan!

Vad kul att ni har en ny valp, så söt hon är! Har varit borta från bloggvärlden ett bra tag så jag har hunnit missa en hel del... Får nog försöka läsa tillbaka lite någon dag när jag hinner.
Ha det så bra i höstmörkret och njut av er nya busiga familjemedlem! :)

Unknown sa...

Så söt man kan va :)
Kram Maria

Anonym sa...

tjo! kollade lite på dina bilder. Helt underbara, du är verkligen duktig :) Vad använder du för kamera, objektiv? Använder du andra redskap när du fotar naturbilder? Försöker själv bli bättre ;)

Fortsätt inspirera! Kram

Deb sa...

Gorgeous Labrador photos ♥

Related Posts with Thumbnails