11 november 2012

Mättad marknad?

Det finns så mycket och så många bilder jag aldrig visar här på bloggen. Många bilder som faller i glömska innan de ens hunnit visas, det är bara jag som sett dem, en enda gång. Kanske borde jag slänga en hel drös foton för att spara plats på hårddisken. Men jag har inte vågat det ännu, hoppet finns ju att de kanske kan komma till användning någon gång.
Men samtidigt så funderar jag: det finns så många fotografer i det här landet så varför skulle det få finnas fler? Marknaden är kanske mättad. Men samtidigt...mitt bildseende har blivit väckt efter en lång tids slummer och nu kan jag inte hejda det längre. 

7 kommentarer:

samson sa...

jag tycker inte att du ska slänga bilderna,köp ett extern minne och spara dom där sen kan du rensa bort från håddisken
ha det bra
maggan

Asta sa...

Ja, det är säkert så att det finns många fotografer och att alla inte kommer att kunna leva på sitt fotograferande. Samtidigt så kan man väl inte låta bli att försöka för det? För det är samtidigt så att vissa måste slås ut och vissa lyckas. Man kan ju aldrig veta om man är den som lyckas? För att få veta det måste man ju testa.

Bettina Bäck sa...

Fint ljus i den bilden! Kan du inte köra med separata hårddiskar + bränna skivor? Hårddiskar är ju så billigt idag. :-)

Janicke sa...

Nu blir jag lite orolig. Har du alla dina bilder på hårddisken, ingen backup?
Jag har backup/sparar utrymme genom att ladda ner bilderna på dvd. Min erfarenhet av externa hårddiskar är dålig - de går sönder och är inte alls ett lika pålitligt alternativ som dvd.
Dessutom har jag en backupservice - Keepit - som backar automatiskt varje dag. Kostar några hundralappar per år och fungerar utmärkt. Dock inget för att lagra bilder i för att avlasta hårddisken, allt som tas bort från hårddisken tas bort från Keepit efter 30 dagar.
Släng inte dina bilder!

sylvia sa...

Hei.
Dine bilder er vakre, ta vare på dem og hvert et minne.
Klem fra sylvia

Märit i Mariehem sa...

Det är naturligtvis rätt att det finns många duktiga fotografer, men ingen har dina motiv. Du är också väldigt duktig! Din bilder är så talande och är tekniskt så fina.

Låt inte den gamla jante få trycka ner dig! Du brinner för foto och du är skicklig!

Styrkekram!

skogsnuvan sa...

Ingen har liknande motiv som du. Din hemliga trädgård och dina fina djur och din vackra trakt inte finns det någon annan som har dom så dina fotografier är helt unika och klart att du ska spara dom.

Related Posts with Thumbnails