23 november 2012

Från Elstängsel till Flygplan!

Igår fick lilla labradorvalpen Pia en stöt av elstängslet i hästhagen, som jag berättade om i förra inlägget. Idag så har vi i toppat det med ett Flygplan! Javisst!! Hej och hå...och hallå?!
Jag var ute med alla mina labbar i trädgården. Hade superkoll eftersom dammen håller på att lägga is!! Helt plötsligt så hör jag ett flygplan och strax där efter ser jag det: det flyger längs sjökanten. Pia, valpen, blir rädd och springer iväg, jag ropar på henne och hon kommer tillbaka och jag ger henne en liten ostbit (favoritgodiset) och nonchalerar det hela, som man ju ska göra för att inte valpen ska befästa sin rädsla.
Och vad händer då???
Det djäkla flygplanet vänder helt tvärt och far över sjön och rakt emot oss, rakt över hästhagen och över trädgården och huset och oss på djäkla låg höjd!! valpen blir naturligtvis rädd igen!!! och jag blir så förbannad på den som kör flygplanet att jag vevar med armen och ger fingret!!
Hur lågt får man flyga över hus egentligen?? Djäkla sätt!
Jag fick naturligtvis bita ihop och locka på valpen, igen, och: "hihihi lilla Pia, vad roligt med det surrande vrålande uppe i himlen, visst är det helhäftigt, tänk att bita den där grunkan i svansen, vad kul vi skulle ha då!"
Och så fick hon sin godbit och vi busade och gosade lite och de andra hundarna blängde upp i luften och jag såg hur de vuxna labradorerna funderade vart den piloten hade fått sitt flygcertifikat; på Blocket eller??
(Valpen Pia är en tuff och busig tjej, och tur är väl det...) 

6 kommentarer:

Hanna sa...

vacker bild.
Ville bara titta in och önska en fin helg.
kram
Hanna

Hillevi sa...

Du har så rätt. JÄMT!

Hillevi sa...

Du har så rätt. JÄMT!

Anonym sa...

Beautiful & lovely Secret Garden... and I love your black puppy, sooo cute! =)

lisashus sa...

Vilken dramatik det är hos dej! Ena dagen är det elstängslet och sen ett flygplan! Vilken jubelidiot till pilot!!!
Tur att du inte är nån curlingmatte, utan en klok sån!
Vacker bild!
Lisa

Anonym sa...

Du är en så klok matte, tänk om alla hundar hade en sådan:)
Kram Skorpan

Related Posts with Thumbnails