17 augusti 2012

De försvann in i solen!

Kände att jag var i behov av lite mer rekreation för mig själv så jag åkte till den där härliga sandstranden vid en sjö här i närheten och hade precis kommit ner till vattnet när jag hörde en snabb båt som kom rusande! Jag ilade iväg tillbaka till bilen och ryckte åt mig kameran och hann precis tillbaka till stranden när båten så vackert kom forsande fram genom det spegelblanka varma svarta vattnet likt en meteor i det oändliga universum.
Oj vilken härlig känlsa, att sitta där i båten och flyga fram...och att stå med kameran i hand och fånga ögonblicket sådant det var, där och då!  

Jag skulle kanske byta yrkesambition, satsa på att bli en värsta Paparazzi?? :) Där och då var det i alla fall en härlig känsla att nita bilden som så plötsligt dök upp!!
Jag känner precis hur det skulle vara att sitta där i båten och flyga fram. Känna sommarkvällens dofter och njuta av livet helt enkelt...men hon där på bilden har sett mig, ser mig fotografera, och munnen får en underlig rynka vid mungipan, och jag undrar vad hon säger om den där fotografen som stod på stranden i luffiga blöta kläder och höll en kamera riktad mot båten.....
Jag: en paparazzi!!! 

Plötsligt försvann de rakt in i solen!!!
Och jag stod ensam kvar på stranden...med mina tre svarta labradorer. 

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Wow, ja det gäller att hinna... och ha alla inställningar rätt just när det gäller...

vad hade du för objektiv?

Maj sa...

Tittar in hos dig för första gången och jag är full av beundran över dina fantastiska bilder!! Jag som bara har en liten enkel kamera förstår att för att kunna fota de bilder jag skulle vilja måste man lära sig mer om foto och ha en systemkamera med tillbehör. Återkommer för att njuta av dina foto //M

Susie på Stjärnarve... sa...

Så härligt det ser ut, helt enkelt underbara bilder! Där skulle man velat vara med, både badat i sjön och suttit i båten!
TREVLIG HELG
Susie

bloggernefa sa...

Jeg ELSKER dine billeder. Du är verkligen såååå duktig på at fotografera.

kram
Eva

Related Posts with Thumbnails