08 augusti 2012

Gräslig gubbe...

Den nya dammen har lockat till sig en gräsligt ruggig individ som sitter där i dammkanten med solglasögonen på sig! Jag har svårt att prata med folk (folk?) med solbrillor på sig, jag ser ju inte deras ögon och kan därför inte se vad de egentligen tänker. Det är som att prata med en vägg liksom...ingen känslomässig respons.
"Jag heter Rufus" väste han fram under den toviga hårväxten.
"Vad är det för löjligt namn på en sån tuffing som dig?" frågade jag. Han stirrade tomt på mig bakom solbrillorna och så tillade han "dom kallar mig Speedy Weedy!" 

Den här gräsgubben, en riktig Beach Boy, har bitit sig fast där i dammkanten och vägrar kliva upp. Hans tre polare sitter mittemot men de har inga solbrillor ännu. De väntar på leverans och de tjatar om att deras brillor ska vara ännu häftigare.
Nu på Söndag 12 Augusti kl 10-17 är min trädgård med i Tusen Trädgårdar och jag måste varna för att det inte bara finns grusgångar, dammar, blomrabatter, vattenlekar, växthus, Fotoutställning och en och annan brännässla (!) kanske....det finns tuffa GräsGubbar också!!! ;)

12 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

En sån snubbe. Fortsätt att leka - det är så befriande och fnissigt och sånt behöver vi mycket av!!! Lycka till med din öppna trädgård såklart.

Kram

lisashus sa...

Ja, det var en riktigt gräslig gubbe!
Häftig frisyr har han också!:)

Lycka till på lördag!
Lisa

Torprosen sa...

Underbart gräslig är han din trädgårdsgubbe! Lycka till med din öppna trädgård, synd att det är så långt!/Torprosen

Anita(Anisia) sa...

:):):):)!

Susie på Stjärnarve... sa...

Underbar gubbe! *fniss* Jag har en del sådana där också fast dom är planterade i halvskugga och behöver därför inga solglasögon!

Alex sa...

Hej! Jag hittade precis hit. Vilken härlig blogg du har! Jag bor själv i lägenhet, men försöker odla på balkongen, i fönstrena och där det går helt enkelt :)

Janicke sa...

Hi hi hiiiiiii, genialt!

Marianne sa...

Haha, vilken snygging!:)
Han gör nog succé på söndag!
Vilken härlig blogg och vilka otroligt vackra bilder du har!
Marianne

Hanna sa...

Vilken besökare du fått.
Kram
HAnna

Anonym sa...

Cool kille, han får många beundrare på söndag! Mvh, Mia

skogsnuvan sa...

Tror du inte på sjutton och jag också har några sådana här fulingar i närheten. Jag har till och med målat av dom på en tavla. Dom har inga glasögon men det kanske beror på att det ingen sol varit i sommar.
Kul att du har en dag till så fler får se din härliga trädgård och din fina utställning

Peters bildmagi sa...

Jättekul bild :-)

Related Posts with Thumbnails