01 augusti 2012

Tiden...

Vart försvinner tiden? Jag tycker att jag inte hinner någonting, mycket av vad jag tänkt göra, måste göra, har jag inte ens påbörjat! Det här med trädgården tar mer tid än vad jag hade planerat. Det är inte själva trädgården i sig, utan allt runtomkring. Och så det här knäppa sommarvädret som är i år. Vanligt regn är det inte fråga om, det är hällregn, som om någon vridit på kranen för fullt och sedan slutar det lika plötsligt. Och blommorna ligger slagna och trasiga.
Jag har knappt ens hunnit fotografera den här sommaren...och det som egentligen var prioritering ett!
Första augusti idag. Kanske skulle man flytta söderöver så att man inte behövde stressa på det här sättet på sommaren. Söderut är ju sommaren mycket längre och man har tid på sig att göra det man vill och måste. 

4 kommentarer:

Märit i Mariehem sa...

Ja du, här i Skåne har vi haft det precis likadant - möjligen litet varmare. Inte hinner man det man måste heller, så det är inte säkert att det är en total lösning! ;-)

Vilken fantastisk bild på irisarna!
Du är verkligen skicklig!

Bitte sa...

Här är en till som inte hinner någonting :-). Det värsta är att jag inte ens hinner med riktigt viktiga saker!

Jag håller med dig om vädret, vi pratade om det bara häromdan just att det verkligen HÄLLREGNAR när det regnar. Ungefär som det brukar regna utomlands när det är regnperiod!

Vilka härliga blå färger det är i bilden i inlägget. Otroligt vackra! :-)

Kramar
Bitte

Tina LjungJohansson sa...

Välkommen att bli min granne, i Kalmar.. men innan Du flyttar kan jag väl få gå husesyn i ditt Paradisbo !!!!!

Annica sa...

Mm...undrade just vart sommaren tagit vägen. Och när det regnar så här så kan man lika gärna börja odla hjortron på gräsmattan...

Related Posts with Thumbnails