18 augusti 2012

Poppies - Vallmo...

Jag är så förtjust i vallmo, poppies, de är eteriska, skira och busiga samtidigt. Och vackra naturligtvis! Jag har sått några olika sorter här i min trädgård och jag håller på att ta bilder av dem. Hoppas att regnet håller sig undan och det får vara lika underbart varmt och soligt som det har varit i flera dagar nu så att jag hinner ta alla bilder som jag tänkt. En serie vallmobilder helt enkelt. Här är en av bilderna, en busigt röd vallmo med vit kant på kronbladen.

10 kommentarer:

Hon som talar med blommor sa...

Underbar bild på en lika underbar växt! Vallmor är något av det bästa jag vet, så fint när de dansar i vinden. Trevlig helg! / Carolin

Yvonne sa...

Jag har också sått dessa underbara med vit rand. Så vackra! Mina har just blommat över...Jag har oxå fotograferat dem men din bild visar skillnaden mellan amatör o proffs. Så vacker!

Monika sa...

love this photo!

Hanna sa...

vacker.
kram
Hanna

Ingrid sa...

Fiiiint!

Anonym sa...

Underbart vacker bild! Ja de är så fina, de dansande vallmorna.
Marita i Björkhagen

Taklyftet sa...

Måste bara säga att du har en underbar blogg och otroligt vackra foton som jag blir otroligt inspirerad av. Är lite nyfiken på vad du har för kamera och objektiv, får leta vidare här på bloggen.
//Jenny

Marie Lithén sa...

Så vacker bild! håller tummarna för väder som ger fler:)

skogsnuvan sa...

Jag älskar också vallmo. Dom är tåliga skira och jättevackra då ljuset silar genom bladen. Dessutom finns det massor av roliga sorter.

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken helt underbar bild på den fina vallmon!
Du är duktig du Wictoria! :)))

Kramar, Carina

Related Posts with Thumbnails