05 augusti 2012

Humlan och Guldaklejan

Jag var ute i trädgården med kameran och då kom en humla helt plötsligt, som på beställning, och flög mot guldaklejan som jag höll på att fotografera. Jag jagade "rätt" bakgrund och humlan liksom bara flög in i bilden! :) Vad bra! Bilderna blev genast bättre tack vare humlan. 

Guldaklejan är jättehög den här sommaren. Den lyser som solen och det är ju bra den här solfattiga sommaren. 
Nästa söndag, 12 Augusti kl 10-17 är det Tusen Trädgårdar och min trädgård är med i det evenemanget. 

5 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, vilka bilder du fick!!
Lisa

Hanna sa...

Så fina.
Kram
Hanna

Prästgårdseva sa...

Enligt mig är det aldrig fel med lite bevingade vänner på fotona...
Även om dina foton oftast inte alls har behov av det.
Stort grattis till all uppmärksamhet, som du är väl värd.
Jag har varit väldigt frånvarande på nätet ett tag och missat mycket men en del har jag sett. Om jag bara bott lite närmre skulle jag ha kommit och hälsat på.
Apropå förra inlägget: Du kan ju alltid ägna dig åt fotografi!
Det är vad jag själv tröstat mig med nu när det mesta går åt pipsvängen i vår trädgård. Har f.ö. också sparkat igång en bildblogg.
Jag tänker dagligen på dig när jag går ut med hunden och kikar mot den civilisation, som långsamt kryper allt närmre.
Ha det bra och sköt om er!
Kram
Eva

Annica sa...

Kanon bilder!

Unknown sa...

Det var ju underbara bilder!!!!
Kram
Fru Sten

Related Posts with Thumbnails