13 maj 2011

Så ljuvliga... och så är jag så ledsen...

I den vilda delen av min The Secret Garden blommar harsyran nu. De är så ljuvliga de där små söta vita blommorna. De ljusgröna bladen påminner om klöverblad. Harsyran, liksom blåsippan, är speciella skogsblommor som jag känner extra mycket för.
Här på fotot ser man även en liljekonvalj som stretar upp mot ljuset.

Ljuset och mörkret. Utan det ena skulle man inte uppskatta det andra lika mycket.


Jag älskar de här små ljuvliga blommorna.
Och varför är jag ledsen? Min älskade kanin Leo ligger och håller på att dö.
Han är en dvärgvädur med en otroligt vacker färg, blåzobelsiames. Han ska fylla 13 år nu i juni... Han har aldrig sett en bur, är helt rumsren och får vara lös i hela huset.
Vi har precis varit på en stilla promenad i trädgården (jag bar honom tätt tryckt intill mitt hjärta) så att han skulle få känna doften av vår och höra alla fåglar sjunga.
Nu har jag bäddat ner honom i en mjuk filt och han ligger så stilla, helt stilla...alltför stilla.
Jag älskar den här kaninen så mycket!!!

19 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

ååååå....sänder en ordlös kram till dig.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kära vän, det är så otroligt sorgligt och gör så ont när det är dags att ta farväl....jag känner med dig.

Kram,
Regina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hu så sorgligt... Jag ser döden som en vinter och efter höst och vinter kommer alltid våren igen. Allt går runt och så även livet. Vi människor är alltid rädda för det vi inte känner till, djur är inte det!

Jag brukar tänka på din lilla Leo när jag pysslar med vår lilla Olle... Jag vet att din kanin har fått det bästa liv man kan tänka sig, och lyckas jag ge våra djur ens hälften så mycket som du ger dina får jag vara nöjd. Tack för allt du delar med dig av!

Kraaaam/ Anna

Norregård sa...

Så otroligt sorgligt, det gör så ont i hjärtat...

Styrkekramar Malin

Gela sa...

ÅÅÅÅ känner med dig, djuren betyder så mycket. Styrkekram /Gela

Lisas torp sa...

Så oerhört sorgligt - mitt i allt det vackra!
Säkert har han ändå fått det bästa liv en kanin kan få! Känner med dej! Kram
Lisa

Susanna sa...

Hejsan

...så tråkigt..fattar ord..jag vet hur det känns när nån man älskar dör, djur som människa, som min sambo, sa när våran äldsta katt dog förra året "man ska inte ha djur" & han blev ca 20 år gammal. Saknar han. Han lämnade spår efter sig.

Men din kanin har ju levt så länge och fått uppleva så mycket samt fått känna eran kärlek som kanske inte andra kaniner får. Och han har haft det bäst hos er.

Känner med er i denna stund
Varma hälsningar
Sussi

Helena sa...

Ånej vad sorgligt!Man älskar ju sina djur så mycke...
KRAM till dig från mig!

Anette sa...

Så sorgligt! Har ju läst om din fina kanin i tidigare inlägg och var så fascinerad över hur han låg brevid hundarna. Vilket lyckligt liv han har haft. Tänk om alla kaniner fick ha det så.
/Kram Anette

Anonym sa...

Jättevackra bilder av blommorna, men jag skulle ha velat se kaninen också.

Love Your Homes sa...

❤❤❤ till dig, djurens stora vän.

Rose Garden Malevik sa...

FINA bilder,,,,å trist när ngn dör som man gillar....
Kanske lite PARTY kan pigga upp??
så missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Anonym sa...

Åh så sorgligt. Lider med dig. Hälsningar Sophie

Lilla Blanka sa...

Magiska bilder, som alltid..! Åh vad sorgligt med lilla kaninen.
Men jag förstår att han fått ett jättefint liv hos dig *kram*
Mia

Hans sa...

Så sorgligt att läsa det du så fint skrivit.
Dina bilder är som vanligt underbara, i mästerklass.

lippans salighetssaker sa...

Får tårar i ögonen.. Vet hur det är att förlora ett djur.

Berit sa...

KRAM!!!

Bitte sa...

Vad sorgligt att läsa om din Leo, det känns alltid "för tidigt" att säga farväl till någon man älskat djupt...

... din Leo fick med all säkerhet ett underbart liv, få kaniner förunnat! Mina tankar går till min kanin Puff som bara levde i ca fem år, men ändå blev en älskad vän. Tänk att en liten kanin kan betyda så mycket...

Jag tänker på dig!

Varma kramar
Bitte

Ingmarie We sa...

Så ledsamt. Sov så gott Leo!

Related Posts with Thumbnails